Ve Španělsku byl dnes nejrychlejší Kimi Räikkönen

[Testy - Barcelona, úterý]

Po sérii pěti druhých míst v řadě se tým Ferrari posunul na první příčku výsledkové listiny testů. Zasloužil se o to dnes Kimi Räikkönen v Barceloně, který o více než půl sekundy překonal Kazukiho Nakadžimu. Ráno jezdci opět začínali na mokré trati, ta však brzy uschla.

U Ferrari ale spokojenost s dnešními testy nepanovala, protože jízdy Kimiho Räikkönena předčasně ukončil technický problém. Fin dopoledne nejdříve srovnával různá nastavení vozu a poté přistoupil k simulaci závodního víkendu, včetně kvalifikace. Ta však skončila kvůli problému s chlazením KERS.

Po podprůměrných výsledcích z Jerezu se na druhé místo posunul Kazuki Nakadžima s Williamsem, o ještě větší překvapení se však postaral Rubens Barrichello s vozem BGP 001. Brazilec seděl ve voze formule 1 poprvé od své loňské domácí Grand Prix, na čase ani počtu odjetých kol se to však nijak neprojevilo.

Naposledy před začátkem sezóny do vozu usedl Jarno Trulli a obsadil čtvrté místo. Ital pracoval na nastavení vozu a odpoledne uskutečnil několik dlouhých jízd. "Je zřejmé, že skutečný stav věcí poznáme až v Austrálii, ale jsem spokojen s prací, kterou jsme v průběhu testů odvedli. Vůz je konkurenceschopný a konzistentní, takže do prvního závodu můžeme nastoupit se sebedůvěrou. Cítím se připraven," dodal Trulli.

Na pátém místě skončil Mark Webber. Australana zdržel v garáži problém s elektronikou, který se týmu delší dobu nedařilo odhalit. Šestou pozici zajistil pro BMW Sauber Nick Heidfeld. Německý pilot začal den simulací závodu, kterou dokončil bez technických problémů. Tým při tom trénoval zastávky v boxech a vyzkoušel si dokonce i penalizaci stop and go. Poté se na řadu dostalo nastavení vozu a různá aerodynamická řešení. Den Heidfeld zakončil tréninkem startů do závodu. Znovu ho za volantem uvidíme až v Melbourne.

Sedmé místo patřilo Adrianu Sutilovi, následoval Fernando Alonso s Renaultem. McLaren zkouší v Barceloně mimo jiné i novou podlahu vozu, ale Kovalainen znovu skončil vzadu. "Nejen že jsme nasadili nový balík aerodynamických dílů na MP4-24, ale také pracujeme na nastavení vozu a vyvážení v dlouhých jízdách. Navíc jsme trénovali zastávky v boxech. S Heikkim ve voze to byly produktivní dny a doufáme, že stejně uspokojivě skončí tento týden s Lewisem, který vyjede na trať zítra," řekl ředitel McLarenu Jonathan Neale.

Pomalejší byl již jen vůz Toro Rosso. Sébastien Bourdais zvládl odjet jen 14 kol, než ho vyřadil technický problém s předním zavěšením. Tým zjistil, že je možné ho odstranit jen za pomoci náhradních dílů, které jsou v továrně ve Faenze. Proto do vozu přesedl Buemi, aby si ho alespoň vyzkoušel. Švýcar se po vyjetí z boxů okamžitě vracel po jednom kole zpět do garáže, takže nezajel žádný čas.

Testy - Barcelona, 10. 3. 2009

P.   Jezdec Tým Čas Ztráta Kol 
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,314 - 55
2. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:20,907 + 0,593 66
3. Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:20,966 + 0,652 111
4. Jarno Trulli Toyota 1:21,182 + 0,868 121
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1:21,347 + 1,033 66
6. Nick Heidfeld BMW-Sauber 1:21,615 + 1,301 127
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:21,834 + 1,520 82
8. Fernando Alonso Renault 1:21,937 + 1,623 111
9. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:21,991 + 1,677 88
10. Sébastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:23,039 + 2,725 14
11. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari - - 6

Doporučujeme

Články odjinud