Ross Brawn potvrdil, že na stole je opět změna formátu závodního víkendu. Dotknout se má pátku.
F1 dlouhodobě diskutuje o změně formátu víkendu. Diskuse nyní rozvířily silné větry tajfunu Hagibis, kvůli kterému byl víkend v Japonsku zkrácen na dva dny.
F1 by ráda zredukovala víkend a to zejména kvůli rostoucímu počtu závodů. S tím ale nesouhlasí promotéři, kteří samozřejmě potřebují, aby lidé na okruh chodili čtyři dny, mohli prodávat vstupenky na celý dlouhý víkend apod.
„Po pečlivé analýze jsme dospěli k závěru, že nejlepším řešením je udržet událost po dobu tří dnů, revidovat páteční formát, ale zbytek nechat nedotčený – s kvalifikací v sobotu a závodem v neděli,“ uvedl Ross Brawn.
Zatím to vypadá, že sobota a neděle se měnit nebudou. Zůstanou takové, jaké jsou nyní. Změnit by se měl pátek. Pravděpodobně se půjde dříve navrhovanou cestou – technické přejímky a mediální povinnosti proběhnou v pátek dopoledne. Odpoledne se pak uskuteční jízdy na trati. Odpadne tak čtvrtek a jezdci i týmy budou moci na okruh dorazit později.
Podrobnosti chce F1 uveřejnit až na přelomu října a listopadu, kdy budou k dispozici nová pravidla na rok 2021. Je ale možné, že nový formát by začal platit už příští rok.
Možných variant se nabízí hned několik. Jde ale čistě o naše spekulace:
- Dva tréninky odpoledne. Podobný plán se objevil v červnu. První trénink by v Evropě začal ve 13:00, ten druhý v 17:00. Délka obou tréninků by byla jako dosud 1,5 hodiny.
- Dva tréninky. Jeden z nich kratší. Zřejmě ten první, kdy týmy testují nové díly a aktivita na trati je menší.
- Jeden trénink o délce 2 hodin.
V roce 2020 by měl také proběhnout experiment s kvalifikačními závody a to ve Francii, Belgii a Rusku.
Foto: Getty Images / Mark Thompson