Ve Francii jsme nedosáhli cíle, přiznává Vettel

Ferrari se podle Sebastiana Vettela nepodařilo ve Velké ceně Francie dosáhnout stanoveného cíle, když vylepšení, která pro osmý závod letošní sezóny formule 1 Ferrari přivezlo, nepomohla stáhnout ztrátu na Mercedes
Ve Francii jsme nedosáhli cíle, přiznává Vettel

Italská stáj pro závod na okruhu Paula Ricarda přivezla upravená křídla a brzdy. Podle Vettela však nové díly nesplnily očekávání a tým se ještě před kvalifikací vrátil ke starší specifikaci.

Nejrychlejší Ferrari, které řídil Charles Leclerc, ztratilo v kvalifikaci na Mercedes šest desetin sekundy. V závodě pak Leclerc v závěru dotíral na druhého Valtteriho Bottase z Mercedesu, zatímco Vettel dojel po startu ze sedmé pozice pátý.

„Myslím, že jsme o dost chtěli stáhnout ztrátu na Mercedes, ale nestáhli. Z tohoto pohledu proto musíme upřímně přiznat, že jsme selhali. I tak jsme ale zkusili vše, myslím, že Charlesovo pódium je takovou malou satisfakcí,“ říká Vettel.

„Ale ano, jak jsem řekl, velkým cílem bylo přijet sem a stáhnout ztrátu, bohužel jsme ale zjistili, že naše díly nefungovaly tak, jak jsme očekávali.“

V závěru závodu měl Vettel na páté pozici téměř minutový náskok. Dvě kola před koncem proto zajel k mechanikům pro novou měkkou sadu pneumatik a získal jeden bod za nejrychlejší kolo.

Jeho nejrychlejší kolo na nové měkké sadě přitom bylo jen o 0,024 s rychlejší než poslední kolo závodu Lewise Hamiltona, který však jel už na opotřebovaných tvrdých pneumatikách.

„Bylo to opravdu těsné. Nevím, jestli jsme měli problém. Nemohl jsem zcela nabít baterie, jinak by bylo nejrychlejší kolo více v klidu. I to ale ukazuje, kolik rychlosti mají. Když chtějí, prostě jedou mnohem rychleji. Znamená to, že máme spoustu práce, to ale víme už z kvalifikační rychlosti.“

Leclerc na stupních vítězů

Letos potřetí skončil na stupních vítězů druhý pilot Ferrari Charles Leclerc, který zopakoval třetí místo z Bahrajnu a minulého závodu v Kanadě.

Díky lepší práci s pneumatikami se Leclercovi podařilo ke konci závodu stáhnout ztrátu na druhého Valtteriho Bottase na menší než sekundový rozdíl. V nájezdu do poslední zatáčky Monačan naznačil útok, ale podle svých slov to šance na předjetí nebyla.

„Vždy je těžké to odhadnout, ale jisté je, že jsem ke konci celkem rychle stahoval ztrátu. Vůz se choval velmi dobře, jelikož jsem předtím věnoval pozornost oběma sadám pneumatik a soustředil jsem se na to, abych měl pro konec závodu pneumatiky v dobré stavu. V tomto jsme podle mě odvedli dobrou práci,“ řekl Leclerc.

„Upřímně, nečekal jsem, že Valtteriho dostihnu a jak zmínil, měl nějaké problémy s pneumatikami, proto jsem jej na konci tak dramaticky stahoval. Na konci jsem se snažil mu ukázat na vnitřku poslední zatáčky, ale byl jsem příliš daleko, abych se o něco pokusil.“

Celkově je však Leclerc se svým výkonem ve Francii spokojen. „Jsem velmi šťastný, protože mám za sebou pár obtížnějších víkendů, hlavně co se týče kvalifikace. Změnil jsem tady svůj přístup a změnil jsem i svůj přístup k nastavení auta, kde jsme šli správným směrem. Jsem proto rád, že se to vyplatilo a tento víkend jsme to viděli i na výsledcích.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Ricciardo dostal za souboje v posledním kole dvakrát pětisekundový trest

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.