Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Šéf týmu Marussia John Booth znovu apeluje na Bernieho Ecclestona, aby vyrovnal finanční podmínky pro poslední tým.
Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Ecclestone letos zrušil desetimiliónovou podporu pro nové stáje z roku 2010 a odměny za umístění v šampionátu chce i nadále rozdělovat jen mezi prvních deset, takže 11. tým dostane o poznání méně peněz než ostatní.

Na této pozici skončila loni Marussia a pochopitelně se jí nelíbí, že zůstává víceméně stranou přerozdělování peněz.

"Napříč paddockem se hovoří o tom, jak týmy čelí finančním potížím, což ve sportu, který dnes sleduje a miluje tolik lidí, není nejlepší reklama," řekl Booth pro Guardian. "Tým to vystavuje tlaku. My jen žádáme o rovnocenné podmínky. Nechceme moc."

Přerozdělování peněz určuje Concordská dohoda, ale ta nová stále není uzavřená, takže Marussia zůstává bez odměn. Podle Bootha tak podmínky nejsou spravedlivé.

"Jsme zapojeni do jednání o nové Concordské dohodě, ale pokud nastane scénář, že tu dva nebo tři roky Concordská dohoda nebude, a v pravidlech není nic, co by říkalo, že tu být musí, tak tu není nic, co nám přinese benefity."

"Problém v motorsportu je, že podle současných pravidel jsou tu výkonnostní benefity za to, že utratíte víc peněz. Do jisté míry si můžete koupit úspěch."

"Většina týmů, pokud má peníze, je utratí. A když utratíte všechno a zjistíte, že nic nedostáváte, tak máte problém."

Marussia se tak ocitá v začarovaném kruhu. Kdyby měla víc peněz, utratí je za vývoj, což by ji zřejmě posunulo výš na místa s většími odměnami. Ty by pak znovu investovala do vývoje.

"Lidé vidí, že odvádíme dobrou práci s velmi omezenými zdroji. Máme dost obscénní množství peněz na závodění, ale ani zdaleka ne tolik jako ostatní týmy. Kdyby naše auto bylo o pár desetin rychlejší, trápili bychom některá celkem velká jména před námi, která jsou v tomto sportu dlouho."

"Se všemi týmy by se mělo zacházet rovnocenně. Z nějakého důvodu se zdá, že to tak není," uzavřel Booth.

Marussia zatím drží 10. místo před Caterhamem, takže pokud na něm zůstane do konce sezóny, její starosti s modelem přerozdělování peněz přejdou na malajsijskou konkurenci.

Diskuze (8) Další článek: Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok
8:55 | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...
15. října | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
15. října | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10