Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Šéf týmu Marussia John Booth znovu apeluje na Bernieho Ecclestona, aby vyrovnal finanční podmínky pro poslední tým.
Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Ecclestone letos zrušil desetimiliónovou podporu pro nové stáje z roku 2010 a odměny za umístění v šampionátu chce i nadále rozdělovat jen mezi prvních deset, takže 11. tým dostane o poznání méně peněz než ostatní.

Na této pozici skončila loni Marussia a pochopitelně se jí nelíbí, že zůstává víceméně stranou přerozdělování peněz.

"Napříč paddockem se hovoří o tom, jak týmy čelí finančním potížím, což ve sportu, který dnes sleduje a miluje tolik lidí, není nejlepší reklama," řekl Booth pro Guardian. "Tým to vystavuje tlaku. My jen žádáme o rovnocenné podmínky. Nechceme moc."

Přerozdělování peněz určuje Concordská dohoda, ale ta nová stále není uzavřená, takže Marussia zůstává bez odměn. Podle Bootha tak podmínky nejsou spravedlivé.

"Jsme zapojeni do jednání o nové Concordské dohodě, ale pokud nastane scénář, že tu dva nebo tři roky Concordská dohoda nebude, a v pravidlech není nic, co by říkalo, že tu být musí, tak tu není nic, co nám přinese benefity."

"Problém v motorsportu je, že podle současných pravidel jsou tu výkonnostní benefity za to, že utratíte víc peněz. Do jisté míry si můžete koupit úspěch."

"Většina týmů, pokud má peníze, je utratí. A když utratíte všechno a zjistíte, že nic nedostáváte, tak máte problém."

Marussia se tak ocitá v začarovaném kruhu. Kdyby měla víc peněz, utratí je za vývoj, což by ji zřejmě posunulo výš na místa s většími odměnami. Ty by pak znovu investovala do vývoje.

"Lidé vidí, že odvádíme dobrou práci s velmi omezenými zdroji. Máme dost obscénní množství peněz na závodění, ale ani zdaleka ne tolik jako ostatní týmy. Kdyby naše auto bylo o pár desetin rychlejší, trápili bychom některá celkem velká jména před námi, která jsou v tomto sportu dlouho."

"Se všemi týmy by se mělo zacházet rovnocenně. Z nějakého důvodu se zdá, že to tak není," uzavřel Booth.

Marussia zatím drží 10. místo před Caterhamem, takže pokud na něm zůstane do konce sezóny, její starosti s modelem přerozdělování peněz přejdou na malajsijskou konkurenci.

Další článek: Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)