Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Šéf týmu Marussia John Booth znovu apeluje na Bernieho Ecclestona, aby vyrovnal finanční podmínky pro poslední tým.
Ve formuli 1 se dá úspěch koupit, stěžuje si Marussia

Ecclestone letos zrušil desetimiliónovou podporu pro nové stáje z roku 2010 a odměny za umístění v šampionátu chce i nadále rozdělovat jen mezi prvních deset, takže 11. tým dostane o poznání méně peněz než ostatní.

Na této pozici skončila loni Marussia a pochopitelně se jí nelíbí, že zůstává víceméně stranou přerozdělování peněz.

"Napříč paddockem se hovoří o tom, jak týmy čelí finančním potížím, což ve sportu, který dnes sleduje a miluje tolik lidí, není nejlepší reklama," řekl Booth pro Guardian. "Tým to vystavuje tlaku. My jen žádáme o rovnocenné podmínky. Nechceme moc."

Přerozdělování peněz určuje Concordská dohoda, ale ta nová stále není uzavřená, takže Marussia zůstává bez odměn. Podle Bootha tak podmínky nejsou spravedlivé.

"Jsme zapojeni do jednání o nové Concordské dohodě, ale pokud nastane scénář, že tu dva nebo tři roky Concordská dohoda nebude, a v pravidlech není nic, co by říkalo, že tu být musí, tak tu není nic, co nám přinese benefity."

"Problém v motorsportu je, že podle současných pravidel jsou tu výkonnostní benefity za to, že utratíte víc peněz. Do jisté míry si můžete koupit úspěch."

"Většina týmů, pokud má peníze, je utratí. A když utratíte všechno a zjistíte, že nic nedostáváte, tak máte problém."

Marussia se tak ocitá v začarovaném kruhu. Kdyby měla víc peněz, utratí je za vývoj, což by ji zřejmě posunulo výš na místa s většími odměnami. Ty by pak znovu investovala do vývoje.

"Lidé vidí, že odvádíme dobrou práci s velmi omezenými zdroji. Máme dost obscénní množství peněz na závodění, ale ani zdaleka ne tolik jako ostatní týmy. Kdyby naše auto bylo o pár desetin rychlejší, trápili bychom některá celkem velká jména před námi, která jsou v tomto sportu dlouho."

"Se všemi týmy by se mělo zacházet rovnocenně. Z nějakého důvodu se zdá, že to tak není," uzavřel Booth.

Marussia zatím drží 10. místo před Caterhamem, takže pokud na něm zůstane do konce sezóny, její starosti s modelem přerozdělování peněz přejdou na malajsijskou konkurenci.

Diskuze (8) Další článek: Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.