Ve formuli 1 by letos mohli závodit až tři Japonci

Díky zájmu o Takumu Sata a Kazukiho Nakadžimu by letos mohli startovat až tři piloti ze země vycházejícího slunce, i když se zdálo, že jim po odchodu Toyoty zvoní ve formuli 1 hrana.

Jisté místo má už Kamuj Kobajaši u týmu Petera Saubera.

O bývalém jezdci Super Aguri Takumu Satovi uvažují podle Francouzů u Renaultu. Eric Bouiller hledá týmového kolegu pro Roberta Kubicu a jeho seznam jmen se postupně krátí.

Nejmenší šanci na zisk závodní sedačky u týmu z Enstone mají jezdci francouzské národnosti, a naopak mezi ty nejvážnější kandidáty nyní patří Takuma Sato a Nick Heidfeld. Pokud by se Bouiller rozhodl pro německého pilota, obnovil by tím jezdeckou dvojici, která dlouhodobě působila u BMW Sauberu.

Bez šance na setrvání ve formuli 1 také není Kazuki Nakadžima, který od roku 2007 usedal do vozu Franka Williamse. Do Grove přicestoval jako součást balíku motorů od Toyoty. Williams letos přesedlal na agregáty Cosworth a syn Satora Nakadžimy je zatím bez místa.

Zájem o něj podle dostupných informací nemá žádný z týmů, které jsou přihlášené do letošního šampionátu, ale srbský Stefan GP. Ten se ovšem na sezónu připravuje, jako kdyby přihlášku měl. Pokud místo nezíská, hodlá letos testovat a do formule 1 vstoupit příští rok.

V posledních dnech se však znovu otevřelo téma připravenosti týmů USF1 a Campos Meta, které Bernie Ecclestone označil za největší kandidáty na odpadnutí. Zejména pak stáj Adriana Campose se potýká s velkým nedostatkem finančních prostředků a ve hře je její prodej.

Italský konstruktér Dallara, který pro Campos staví monopost F1, údajně dokonce zpomalil vývoj letošního vozu kvůli zpožděným platbám ze Španělska. Pokud projekt Campos Meta zkrachuje, mohl by ho nahradit právě Stefan GP s Kazukim Nakadžimou v jednom ze svých vozů, které vycházejí z Toyoty TF110.

Doporučujeme

Články odjinud