Ve Ferrari bych byl dvojka, vysvětluje Coulthard odmítnutí lákavé nabídky

Před startem sezóny 1996 byl David Coulthard velmi žádaným „zbožím“ na jezdeckém trhu. O jeho služby stálo Ferrari, Skot dal ale přednost McLarenu. V nedávném rozhovoru pro irskou televizi RTE vysvětlil proč.
Ve Ferrari bych byl dvojka, vysvětluje Coulthard odmítnutí lákavé nabídky

Coulthard odstartoval svoji kariéru ve formuli 1 v roce 1994 u Williamsu a hned ve své debutové sezóně obsadil druhé místo v portugalském Estorilu. O rok později na stejném místě vyhrál, k tomu přidal dalších sedm pódií a v šampionátu skončil třetí.

Schopnosti vycházející hvězdy začaly zajímat další stáje včetně Ferrari. Italský tým o služby skotského jezdce velmi stál, nakonec ale dostal košem. Coulthard podepsal smlouvu u McLarenu a v roce 1996 tak začal závodit pro tým z Wokingu.

„Když jsem na začátku mé kariéry působil u Williamsu, tak můj manažerský tým vyjednal u McLarenu velmi lukrativní smlouvu. Mnohem lepší než dvouletý kontrakt, který na stůl předložil Williams,“ zavzpomínal vítěz třinácti velkých cen na ranou fázi svého působení v „královně motorsportu“.

Nejlepší období pilot podle Coultharda prožívá mezi 30. a 35. rokem

Nejlepší období pilot podle Coultharda prožívá mezi 30. a 35. rokem

„Tři měsíce po poslední grand prix roku 1995 v Adelaide jsem stál třináctý na startovním roštu s McLarenem v Melbourne.“

„Najednou jsem měl mnohem vyšší plat v méně konkurenceschopném autě. Prožil jsem si pár ‚sušších‘ let. Ale poté šla konkurenceschopnost nahoru,“ připomněl Coulthard výsledkově hubenější sezóny McLarenu 1996 a 1997.

Coultharda McLaren získal díky nabídce štědrého platu, výše měsíční gáže ale nebyla jediným faktorem, kvůli kterému Skot odmítl Ferrari. David Coulthard do italského týmu nechtěl přestoupit kvůli osobě Michaela Schumachera.

„Nabízená smlouva od Ferrari ze mě už na papíře dělala dvojku za Michaelem.“

„Nepochyboval jsem o tom, že Michael byl velmi silný pilot, celkově lepší než já. V tehdejší fázi mé kariéry jsem ale něco takového nemohl akceptovat. Proto jsem podepsal u McLarenu a myslím si, že pro moji kariéru to bylo správné rozhodnutí.“

S Michaelem jsme mohli bojovat svobodněji, říká Häkkinen. Je pro stálé stewardy

S Michaelem jsme mohli bojovat svobodněji, říká Häkkinen. Je pro stálé stewardy

Mezi sezónami 1997 a 2004 vyhrál Coulthard s McLarenem dvanáct závodů a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Na kýžený titul však na rozdíl o týmového kolegy Miky Häkkinena ani jednou nedosáhl.

Po sezóně 2004 rodák z Twynholmu McLaren opustil a následující čtyři roky závodil pro Red Bull, se kterým spolupracuje dodnes. Závodnická kariéra Davida Coultharda se definitivně uzavřela na podzim roku 2012 po třech sezónách s Mercedesem týmu Mücke Motorsport v DTM.

Foto: Getty Images / Christian Fischer

Další článek: Budoucnost je podle Alonsa v mlze. Naznačil ale připravenost vrátit se do F1

18:08 | Grosjeanova jízda v Mercedesu se komplikuje. Demonstrační jízda o tomto víkendu byla dříve zrušena kvůli posunu GP Francie a časové kolizi se závodem IndyCar. Nyní byl odložen "na později v létě" i test a to kvůli cestovním omezením v souvislosti s koronavirem.
12:45 | Za tým United Autosport, který spoluvlastní Zak Brown, pojede v Le Mans v LMP2 Manuel Maldonado.... není to shoda jmen, jde o bratrance Pastora Maldonada.
9:23 | Video Red Bull jako reklama pro ČR a SR. Video vidělo jen na YT Red Bullu zatím 515 tisíc lidí. Masivně je propagováno také na socnetech. Namátkou: FB (10,2 milionu fanoušků), Instagram týmu (5,9 milionů), Instagram značky (14,3 milionu).
9:14 | Formule 3: Jezdec týmu Campos László Tóth měl pozitivní test na koronavirus. Zůstává v izolaci a nezúčastní se víkendu ve Francii.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00