Vasseur si stále myslí, že trest pro Red Bull za překročení rozpočtového stropu byl mírný | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Vasseur si stále myslí, že trest pro Red Bull za překročení rozpočtového stropu byl mírný

Frédéric Vasseur si s odstupem času myslí, že trest pro Red Bull za překročení rozpočtového stropu v roce 2021, byl velmi mírný.

Red Bull dostal za překročení rozpočtového stropu za rok 2021 pokutu ve výši 7 milionů dolarů a na rok mu byl snížen povolený aerodynamický výzkum o 10 %. 

„Stále jsem přesvědčen, že trest byl velmi mírný,“ řekl Frédéric Vasseur, kterého cituje BBC, během víkendu v Melbourne.

„Když uvážíte, že v průběhu sezony zlepšíme výkon vozu v oblasti aerodynamiky o něco méně než jednu sekundu, a penalizace je ve výši jedné desetiny této hodnoty, je to ekvivalent ztráty 0,1 sekundy.“

„Vzhledem k tomu, že se nejedná o lineární progresi, je to pravděpodobně méně, a protože tyto peníze můžete utratit jinde, na úsporu hmotnosti a tak dále, je to pro mě zanedbatelný trest.“

„Nechci říkat, že neodvedli dobrou práci, protože, upřímně řečeno, odvedli na autě velmi dobrou práci. Vůbec se nesnažím hledat nějakou výmluvu, ale když se mě zeptáte, jestli je penalizace příliš malá, tak řeknu ano.“

Šéf týmu Red Bull Christian Horner naoapak nedávno označil trest za „velmi tvrdý“ a „dost drakonický“.

Zlepšení Ferrari?

Ferrari zažívá jeden z nejhorších vstupů do sezony za poslední roky. Podle Motorsport Italia chystá vylepšení. V Baku nasadí nový difuzor, v Imole nové zadní zavěšení a ve Španělsku mají mít premiéru nové bočnice, které mají kopírovat koncept Red Bullu. V tomto případě bychom však byli opatrní, protože změna bočnic není zrovna jednoduchá záležitost a to zejména tak brzy po startu sezóny a pod rozpočtovým stropem. Uvidíme, s čím stáj z Maranella skutečně přijde. 

Vasseur věří, že minulý víkend v Austrálii viděl důkaz nárůstu formy, když Sainz dokázal dohnat ztrátu a dostat se za Alonsa a Hamiltona.

„Provedli jsme několik úprav, pokud jde o vyvážení a chování vozu, a v Melbourne to bylo mnohem lepší. Budeme v tomto směru pokračovat,“ řekl Vasseur.

„Není to B specifikace vozu. Nepřijedeme s něčím úplně jiným. Budeme pokračovat v jeho modernizaci a budeme se snažit ho masivně vylepšit.“

Ferrari mělo v uplynulých závodech problémy se spolehlivostí. V Austrálii musel po závodě odstavit svůz vůz Hülkenberg kvůli problémům s ERS – podle Auto Motor und Sport šlo konkrétně o selhání MGU-K.

F12023GP03AUS_yHkn.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Zákaznické týmy také nasadily druhé spalovací motory. Jezdci mají povoleny pouze tři motory za celou sezónu, ale Vasseur řekl, že tato změna je „podle plánu“ a že strategie spočívá v prověření prvních použitých motorů před jejich opětovným zavedením za jeden nebo dva závody.

Doporučujeme

Články odjinud