Vandoorne měl štěstí, že závod v Římě dokončil

Stoffel Vandoorne se v sobotu v ulicích Říma dočkal svého prvního pódiového umístění ve formuli E. Belgický pilot týmu HWA měl ovšem štěstí, že závod v italské metropoli vůbec dokončil.
Vandoorne měl štěstí, že závod v Římě dokončil

Belgický pilot Stoffel Vandoorne, který ještě v loňské sezóně závodil pro McLaren ve formuli 1, prožíval až do římského závodu obtížný start své kariéry ve formuli E. V Itálii se mu ale podařilo prolomit dosavadní smůlu a dojel do cíle na třetím místě.

Belgičan i jeho tým HWA, který připravuje půdu pro plnohodnotný vstup Mercedesu do elektrického šampionátu, se zatím potýkají s celou řadou technických potíží. Výsledkovou šeď prolomil až Vandoorne umístěním na stupních vítězů v Římě, kde se poprvé podíval mezi tři nejlepší jezdce.

Mitch Evans získal v Římě premiérové vítězství pro Jaguar

Mitch Evans získal v Římě premiérové vítězství pro Jaguar

Sedmadvacetiletý pilot měl ovšem štěstí, že se svým vozem vůbec dokončil poslední kolo závodu. HWA v této sezóně odebírá pohonné jednotky od továrního týmu Venturi, jehož oba piloti Felipe Masa a Edoardo Mortara odstoupili během římského závodu podobně jako Vandoornův týmový kolega Gary Paffet. Všechny tři vozy vyřadila ze závodu technická závada na hnací hřídeli, která nakonec zastavila i Vandoorna. Naštěstí pro Belgičana se tento problém u jeho vozu projevil až po dokončení závěrečného okruhu.

„Myslím si, že to byl problém s hnací hřídelí,“ řekl po závodě Stoffel Vandoorne pro web motorsport.com a zároveň dodal: „Věděl jsem, že se něco děje. Během posledních několika kol jste si mohli všimnout, že hodně zpomaluji.“

Je nutné dodat, že pohonné jednotky Venturi trápí potíže s hnacími hřídelemi během celé sezóny 2018/2019. Do Říma sice Venturi přivezlo aktualizované komponenty, nicméně i ty selhaly, a to jak u továrních vozů, tak u těch zákaznických.

„Nejednalo se o energetický problém. Snažil jsem se chránit auto, nepřejížděl jsem přes obrubníky a před skokem (horizont, na kterém se v Římě vozy formule E odlepují od země; pozn. red.)jsme dával nohu z plynu. Snažil jsem se nedostat do situace, po které musely odstoupit ostatní vozy s pohonnou jednotkou Venturi. Jen se štěstím jsem dojel až do cíle,“ přiznal Belgičan.

Stoffel Vandoorne věřil, že v Římě bude moci bojovat o své první pódium ve formuli E. Jeho sebevědomí podpořil zisk pole position před závodem v Hongkongu.

„Vážně jsem věřil, že už můžeme otočit stránku. Byl to pro nás velmi náročný start do sezóny, a proto je zisk pódia tady v Římě velkým úspěchem pro nás všechny, takže jsem spokojený. Celý víkend jsme dobře pracovali a byli jsme velmi rychlí v kvalifikaci.“

Foto: Formula E

Další článek: Týmová režie Ferrari v Číně v řeči čísel a grafů

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10