Vandoorne měl štěstí, že závod v Římě dokončil

Stoffel Vandoorne se v sobotu v ulicích Říma dočkal svého prvního pódiového umístění ve formuli E. Belgický pilot týmu HWA měl ovšem štěstí, že závod v italské metropoli vůbec dokončil.
Vandoorne měl štěstí, že závod v Římě dokončil

Belgický pilot Stoffel Vandoorne, který ještě v loňské sezóně závodil pro McLaren ve formuli 1, prožíval až do římského závodu obtížný start své kariéry ve formuli E. V Itálii se mu ale podařilo prolomit dosavadní smůlu a dojel do cíle na třetím místě.

Belgičan i jeho tým HWA, který připravuje půdu pro plnohodnotný vstup Mercedesu do elektrického šampionátu, se zatím potýkají s celou řadou technických potíží. Výsledkovou šeď prolomil až Vandoorne umístěním na stupních vítězů v Římě, kde se poprvé podíval mezi tři nejlepší jezdce.

Mitch Evans získal v Římě premiérové vítězství pro Jaguar

Mitch Evans získal v Římě premiérové vítězství pro Jaguar

Sedmadvacetiletý pilot měl ovšem štěstí, že se svým vozem vůbec dokončil poslední kolo závodu. HWA v této sezóně odebírá pohonné jednotky od továrního týmu Venturi, jehož oba piloti Felipe Masa a Edoardo Mortara odstoupili během římského závodu podobně jako Vandoornův týmový kolega Gary Paffet. Všechny tři vozy vyřadila ze závodu technická závada na hnací hřídeli, která nakonec zastavila i Vandoorna. Naštěstí pro Belgičana se tento problém u jeho vozu projevil až po dokončení závěrečného okruhu.

„Myslím si, že to byl problém s hnací hřídelí,“ řekl po závodě Stoffel Vandoorne pro web motorsport.com a zároveň dodal: „Věděl jsem, že se něco děje. Během posledních několika kol jste si mohli všimnout, že hodně zpomaluji.“

Je nutné dodat, že pohonné jednotky Venturi trápí potíže s hnacími hřídelemi během celé sezóny 2018/2019. Do Říma sice Venturi přivezlo aktualizované komponenty, nicméně i ty selhaly, a to jak u továrních vozů, tak u těch zákaznických.

„Nejednalo se o energetický problém. Snažil jsem se chránit auto, nepřejížděl jsem přes obrubníky a před skokem (horizont, na kterém se v Římě vozy formule E odlepují od země; pozn. red.)jsme dával nohu z plynu. Snažil jsem se nedostat do situace, po které musely odstoupit ostatní vozy s pohonnou jednotkou Venturi. Jen se štěstím jsem dojel až do cíle,“ přiznal Belgičan.

Stoffel Vandoorne věřil, že v Římě bude moci bojovat o své první pódium ve formuli E. Jeho sebevědomí podpořil zisk pole position před závodem v Hongkongu.

„Vážně jsem věřil, že už můžeme otočit stránku. Byl to pro nás velmi náročný start do sezóny, a proto je zisk pódia tady v Římě velkým úspěchem pro nás všechny, takže jsem spokojený. Celý víkend jsme dobře pracovali a byli jsme velmi rychlí v kvalifikaci.“

Foto: Formula E

Další článek: Týmová režie Ferrari v Číně v řeči čísel a grafů

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00