Vandoorne: Maďarsko nabídne McLarenu velkou šanci získat body

Stoffel Vandoorne věří, že McLaren bude mít ve Velké ceně Maďarska letos podruhé reálnou šanci získat body.
Vandoorne: Maďarsko nabídne McLarenu velkou šanci získat body

McLaren již třetím rokem znovu spolupracuje s Hondou coby dodavatelem svých pohonných jednotek ve formuli 1. Rychlostně přitom letos ztrácí více, než japonský výrobce očekával, když nejlepšího výsledku sezóny dosáhl zatím Fernando Alonso v Baku, kde obsadil devátou pozici.

Po Velké ceně Velké Británie, do které se Vandoorne kvalifikoval na devátou pozici a v cíli nakonec skončil čtyři sekundy za bodovanou desítkou, následuje Velká cena Maďarska na pomalém a technickém okruhu Hungaroring.

„Budapešť by pro nás měla představovat další dobrou šanci na zisk bodů,“ řekl Vandoorne. „Ten okruh by se dal popsat jako Monako bez zdí, což znamená spoustu zatáček.“

„Potřebujete tady mít dobré šasi a přítlak, takže tu snad dokážeme být trochu konkurenceschopnější. Dostat se na roštu do nejlepší desítky bylo na Silverstonu možná trochu překvapení. Ale zase, musí to znamenat, že naše šasi si v rychlých zatáčkách vede dobře, když se nám podaří všechno správně nastavit.“

„Být schopen jet tak blízko s force indiemi a williamsy na takovém okruhu bylo skutečně pozitivní. Do toho víkendu jsme šli s vědomím, že když je Silverstone okruhem závislým na výkon motoru, mohli bychom tam mít problémy. Z víkendu jsme ale odešli zklamaní, protože nám jen těsně unikly body, což hodně vypovídá o tom, jaký pokrok McLaren-Honda dělá.“

Vandoorne chce zůstat u McLarenu

Zatímco se hodně mluví o Alonsově budoucnosti v McLarenu po letošní sezóně, Vandoorne říká, že jeho situace u týmu je jasná.

„S McLarenem mám dlouhodobou smlouvu a všechno jde dobře,“ říká Belgičan. „S blížící se letní přestávkou se začíná roztáčet přestupový kolotoč jezdců F1, ale co se mě týče, já se toho účastnit nebudu.“

„Já chci být s McLarenem a s inženýry a týmem velmi tvrdě pracuji na přípravě pro lepší budoucnost. Snažit se o to teď je důležité, protože nás chci opravdu co nejlépe připravit na ten okamžik, kdy budeme dostatečně konkurenceschopní a budeme bodovat na čele.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (44) Další článek: Technika: Vývoj Red Bullu RB13 v průběhu první poloviny sezóny 2017
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10