Van der Garde a Lotterer se vysmáli Alonsovi

Fernando Alonso má za sebou další závod ve WEC. Vůz číslo 8 skončil ve Fudži druhý za sesterským vozem 7.

Toyota je po odchodu Porsche a Audi jediným továrním týmem v LMP1. Má samozřejmě větší zdroje než soukromé týmy a dominuje.

Podobnou dominanci jsme ale zažilili a zažíváme také ve formuli 1. Zvládnout vytrvalostní závod je navíc těžší ve srovnání s grand prix formule 1.

Oba prototypy Toyota TS050 Hybrid dostaly před Fudži zátěž 26 kg navíc. Přesto si Toyota dojela pro další double. 

WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

WEC Fudži: Kobajaši, Lopez a Conway získali první triumf sezóny

Fernando Alonso řekl, že náskok Toyoty nesouvisí s výkonem. Trochu si tím naběhl na vidle.

„Lidé mluví o dominanci Toyoty, ale SMP a Rebellion jezdí stejné časy jako my, když mají čisté kolo,“ řekl Alonso pro Autosport.

„Auto vyvíjejí čtyři měsíce a dosahují stejné časy jako Toyota s deseti lety vývoje.“

Podle Alonsa je to nespravedlivé. Hned také přidává důvod, proč jsou toyoty celkově rychlejší.

„Jindy na nás v boxech během šesti hodin ztrácejí tři až čtyři minuty. Když pak skončí tři nebo čtyři kola za námi, vypadá to, že toyoty závodí samy, ale ve skutečnosti je to výsledek perfektně zvládnutého závodu.“

Na Alonsa reagoval André Lotterer, který jezdí za Rebellion Racing. Na Twitteru označil Alonsův komentář za „vtip roku“.

Přidal se také Giedo van der Garde, který jezdí v LMP 2. „Znamená to, že McLaren může v neděli porazit Mercedes?“ ptá se van der Garde.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Diskuze (117) Další článek: F1 ve čtvrtek spustí oficiální hru pro mobilní zařízení
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10