Valonská vláda připouští privatizaci Spa, ale nechce udělat první krok

Majitel týmu Renault Gérard Lopez otevřel debatu o prodeji okruhu Spa-Francorchamps do soukromých rukou a vláda ji neodmítá. Ale o nabídky žádat sama nebude.
Valonská vláda připouští privatizaci Spa, ale nechce udělat první krok

Lopez prohlásil, že podle něj vede cesta ke ziskovosti okruhu ve Spa přes soukromý sektor, a nepřímo vyzval Valonskou vládu, ať vypíše výběrové řízení. "Znovu potvrzuji svůj zájem," uvedl pro ToileF1. "V současnosti není Spa dostatečně využíváno, ale já jsem stále přesvědčený, že je možné z něj udělat zdroj zisku, za podmínky, že bude okruh privatizován."

Podle majitele týmu Renault je možné okruh modernizovat a rozvinout. Velký potenciál vidí například v ubytovacích kapacitách, protože blízko okruhu je jen jeden hotel v La Source. Chtěl by ovšem stoprocentně zachovat současný přírodní profil trati.

"V současnosti není Genii Capital nijak zapojena do žádného projektu, jehož cílem by bylo investovat do okruhu. Pokud ovšem Valonsko vypíše výběrové řízení, aby přenechalo využívání okruhu Spa-Franchorchamps soukromým investorům, Genii Capital by si tento spis prostudovala a mohli bychom předložit nabídku," dodal Lopez.

Stejně pasivní postoj jako Lopezova Genii ovšem zaujala valonská vláda, i když privatizaci okruhu neříká ne.

"Valonský region nevyvíjí v současnosti žádné aktivity, které by vedly k vyhlášení výběrového řízení na využívání okruhu Spa-Francorchamps," řekl ministr financí Jean-Claude Marcourt. "Je ale zřejmé, že pokud by někdo předložil konkrétní nabídku s průmyslovým projektem, a řekl by, že chce s okruhem něco dělat, pečlivě bychom to analyzovali."

"Nicméně dodnes jsme neobdrželi nic konkrétního, co se využití Grand Prix nebo obecného využití okruhu týče. Ale dokážeme si představit cokoliv. Pokud by privatizace Spa-Francorchamps přispěla k rozvoji okruhu a snížení finančních dopadů Grand Prix na rozpočet Valonského regionu, tak za splnění těchto dvou podmínek se můžeme zabývat mnoha věcmi."

Grand Prix Belgie generuje každý rok ztrátu a Valonům se nelíbí, že zatímco financují deficit, z vyššího výběru DPH, který závod přináší, těží centrální vláda. Grand Prix je podle Marcourta světovou vizitkou celé Belgie, proto by náklady měla sdílet celá země.

Další článek: Schumacher o odchodu nepřemýšlí, vyvrací nové spekulace jeho mluvčí