Válka mezi výrobci pneumatik by formuli 1 pouze uškodila

Šéf Pirelli připomíná, že válka pneumatikářů v minulosti nikdy nic dobrého nepřinesla. Kromě nesmyslného plýtvání penězi v honbě za vyšším výkonem pneumatik tu především panovaly obavy z jejich bezpečnosti.
Válka mezi výrobci pneumatik by formuli 1 pouze uškodila

V současné době pravidla nařizují, že 'černé zlato' smí do formule 1 dodávat pouze jediná firma. A pokud by se na této skutečnosti v budoucnu něco změnilo, bude Pirelli velmi pečlivě zvažovat, zda v konkurenčním prostředí královny motorsportu setrvá.  

"Počkáme a uvidíme, jestli se změní pravidla. Pokud je změní, pak to zvážíme. Týmy v současnosti rozhodně o válku výrobců pneumatik nestojí," cituje Paula Hemberyho Autosport.

"Nejdříve bychom museli vidět pravidla. Co doopravdy znamená mít válku pneumatikářů? Pokud to znamená utratit sto miliónů eur, abyste byli o půl vteřiny rychlejší, což navíc nemůžete dokázat, protože nadále budou dominovat (určité) týmy, pak je to zbytečné," je přesvědčen šéf Pirelli.

Ten poukazuje na dobu, kdy ještě ve formuli 1 válka mezi výrobci pneumatik skutečně panovala. Naposledy tomu bylo v sezoně 2006, kdy vozy startovního pole obouvaly firmy Michelin a Bridgestone.

Podle Hemberyho však bylo něco takového naprosto zbytečné: "Žádný tým, se kterým jsem mluvil, válku pneumatikářů nechce. Spatřují v tom oblast, do které je zbytečné investovat, když ji sami nemohou kontrolovat."

Navíc to s sebou přináší také bezpečností riziko. Šéf Pirelli podotýká, že to byla právě válka mezi oběma výrobci, která stála za nechvalně známou Velkou cenou USA 2005. Do ní kvůli obavám z bezpečnosti pneumatik Michelin odstartovala pouze šestice vozů obutá Bridgestony.   

"Výrobci pneumatik posouvají hranice bezpečnosti, protože tak lze získat (větší) výkon. Jak jsme viděli v Indianapolis, tohle byl hlavní důsledek války pneumatikářů. Nemyslím si, že je to dobré pro výrobce pneumatik, a rozhodně to není dobré pro sport," uzavírá.

Další článek: GP Maďarska 2012 - Co v tiskových materiálech nebylo

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“