Valencie: Co ve výsledcích nebylo

Tenhle závod měl už ve svém rodném listě napsáno, že bude nudou od začátku do konce. Jenže nakonec to tak špatné zdaleka nebylo.

A není dokonce vyloučené, že se na odpoledne ve Valencii bude i vzpomínat. Z několika možných důvodů. Někomu se například mohl líbit neuvěřitelný atak monopostů Ferrari hned po startu, někdo byl zase šokován leteckou vložkou, kterou vyrobil Mark Webber a jiný udiven hned 10 časovými tresty (devět pětisekundových a jeden 20sekundový), které FIA rozdala jezdcům v souvislosti se zaváděcím vozem a ignorováním modré vlajky.

Závod ve španělském přístavu byl ovšem zapamatováníhodný i z jiných důvodů: monoposty se jménem Lotus se v něm totiž ve světovém šampionátu představily už v pětistém závodě, pro domácího 39letého Pedra de la Rosu to byl jeho 80. závod mistrovství světa, pro Heikki Kovalainena 60. a pro německé piloty F1 pro změnu 610. Jenže tím většina zajímavých statistik v tomhle závodě prakticky skončila, protože právě na ně byl poměrně chudý...

Vettel dostihl Montoyu i Arnouxe
V kvalifikaci si své deváté pole position připsal Sebastian Vettel, což v červenci 23letého pilota stačilo mezi těmi současnými zařadit na šesté místo: za Schumachera (68), Hamiltona a Alonsa (18), Massu (15) a Barrichella (14). Z hlediska týmů pak znamenala Němcem vyhraná kvalifikace a jeho 15. start z první řady, 13. pole position (čtvrtý double) pro tým Red Bull. A v tomto směru také předstižení Alfy Romeo a zařazení se za stáj Kena Tyrrella. Kvalifikace ve Valencii byla letos nejhorší hned pro čtyři Němce (Rosberg, Schumacher, Glock a Sutil), naopak nejlepší pro jejich krajana Hülkenberga a také pro Švýcara Buemiho.

Závod samotný pak Vettelovi přinesl v šampionátu již jeho sedmou výhru, která ho v historii zařadila po bok Juana Pabla Montoyi a Reného Arnouxe. Zároveň to však bylo jeho druhé vítězství stylem start – cíl. A něco takového se ze současného startovního pole podařilo vícekrát jen Schumacherovi (jedenáctkrát). Dvakrát to už ale zvládli také  Alonso a Webber, přičemž v historii má nejvíc výher stylem start – cíl na svědomí Ayrton Senna – 19.

Pro tým Red Bull jeho výhra znamenala jubilejní 10. vítězství, jímž tým Z Milton Keynes dostihl Alfu Romeo.

Co jiného se dalo po tomto španělském závodě ještě ve statistikách vyšťourat?

Své třetí nejrychlejší kolo zajel v GP Evropy Jenson Button, takže McLaren tím zaznamenal 140. nejrychlejší kolo historie. Pro německé piloty pro změnu tenhle závod přinesl jejich 110. vítězství ve světovém šampionátu, motorům Renault zase 125. výhru a 333. pódium. A pro pomalu odcházející japonskou firmu Bridgestone GP Evropy znamenala jejich 165. výhru a 160. nejrychlejší kolo závodu. A to bylo i 130. nejrychlejším kolem pro vůz se startovním číslem 1...

Lewis Hamilton svým druhým místem se zase postaral o 250. pódiové umístění pro monopost se startovním číslem 2. Kobayashimu evropská GP do kapsy nasypala zatím největší množství bodů v jeho kariéře F1, zatímco Barrichellovi pro změnu letos. A díky tomu měli ve Španělsku radost i jejich týmy. Vždyť ten z Hinwilu se může pochlubit největším letošním bodovým přírůstkem. A tucet bodů, které si díky novému bodování z Valencie odváží stáj Franka Williamse, si tento tým do Grove (mimochodem naposledy vyhrál před 98 závody) naposledy přivezl po Velké ceny Monaka v roce 2005! 

Naopak nejméně letošních bodů si po tomhle klání odváželi do Maranella a také k Mercedesu: tam si jich dokonce přivezli nejméně od GP Monaka 1955!

Radovat se naopak mohou u Red Bullu. Bodují už totiž po sobě 15 závodů a o tom se všem ostatním může jen zdát...

Doporučujeme

Články odjinud