Nové vozy budou příští rok zřejmě těžší, než se předpokládalo. Podle jezdců by se proto měla zvednout povinná minimální hmotnost monopostů, jinak nastanou problémy.
Vozy formule 1 budou muset příští rok vážit minimálně 690 kilogramů, což je o 48 kilogramů víc než letos. Limit se zvedl především kvůli novým pohonným jednotkám, které budou těžší.
Pro tým je ideální, aby auto i s jezdcem vážilo méně, aby se na minimální hmotnost dorovnávalo závažími, kterými je možné hýbat a ovlivňovat tak vyvážení.
Pokud je auto s jezdcem nad limitem, jedná se o jasnou nevýhodu vůči soupeřům. Problém je, že příští rok budou samotné vozy o dost těžší, a tím se ocitají pod tlakem jezdci, aby byli lehčí.
"Je to podobná situace jako v roce 2009, když byl zaveden KERS a jezdci museli hodně hubnout," srovnával Nico Hülkenberg. "Já jsem, jaký jsem, jsem vysoký a proto i spíš těžší, ale ne tak těžký jako někteří jiní jezdci."
Podle Hülkenberga by proto bylo dobré, aby FIA zvedla povinnou minimální hmotnost vozů. Jezdci by tak nebyli nuceni do drastických diet. Německý závodník věří, že se tomu bude oficiálně věnovat i Asociace jezdců Grand Prix.
Jenson Button je téhož názoru. "Je to velký problém a nevíme, jak moc špatné to bude příští rok, ale bude to velmi náročné," předpověděl.
Pro jezdce je navíc nepříjemné, že vozy mají tendenci v průběhu sezóny nabírat na hmotnosti, jak na ně týmy přidávají nové díly. Takže tlak na hubnutí spíš roste.
"Když jste těžší jezdec, škodí vám to, a je velmi neférové říkat, abychom zhubnuli, protože někteří z nás víc hubnout už nemůžou. Abyste řídili formuli 1, potřebujete mít na kostech kůži a pár svalů, takže je to nefér."
Pilot McLarenu míní, že by stačilo zvednout váhový limit o 10 kilogramů. "To by nepoškodilo polovinu startovního roštu. Je to jedna z věcí, které jdou velmi snadno napravit, a mohlo by to zachránit jezdci kariéru, nebo ji zajistit. Určitě je to něco, o co má smysl se snažit," uzavřel.