První den testů v Barceloně uzavřel nejlepším časem Sebastian Vettel. Druhý byl Nico Hülkenberg, třetí Lewis Hamilton.
Shrnutí
Red Bull přijel do Montmela v evidentně dobré formě, Sebastian Vettel byl znovu rychlý a konzistentní. Nejblíž mu tentokrát byla Force India zásluhou Nica Hülkenberga. Lewisi Hamiltonovi se podařilo odkroužit na třetím místě více než 100 kol, zatímco další top vozy se seřadily za čtvrtým Ricciardem.
Fernanda Alonsa znovu potkaly technické problémy, i když byly malé a na cestě za pátým místem ho dlouho nezdržely. Technika, konkrétně hydraulika, pozlobila také Mercedes, který dnes poprvé vyjel do společných testů s W03. Schumacher s ním obsadil šesté místo.
Kvůli problémům se zavěšením zadních kol ztratili čas Sergio Pérez a Heikki Kovalainen. V případě Caterhamu trvalo odstranění závady většinu dne, což se projevilo na počtu odjetých kol.
Nejhůř dopadl ale Lotus, jehož nové šasi, které si do Barcelony přivezl, vykazovalo tak špatné jízdní chování, že tým test ukončil už po sedmi kolech a nechal si z Enstonu poslat šasi, které používal v Jerezu, aby mohl zítra pokračovat.
A konečně Charles Pic kroužil v loňském voze, aby si co nejvíce zvykl na formuli 1. Francouz byl nejpilnější, tým mu sotva stačil ukazovat, kolik okruhů má za sebou.
Testy - Barcelona, 21. 2. 2012
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.265 |
|
79 |
2 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:23.440 |
0.175 |
97 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1:23.590 |
0.325 |
113 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23.618 |
0.353 |
76 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:24.100 |
0.835 |
75 |
6 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:24.150 |
0.885 |
51 |
7 |
Sergio Pérez |
Sauber |
1:24.219 |
0.954 |
66 |
8 |
Bruno Senna |
Williams |
1:25.711 |
2.446 |
97 |
9 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1:26.035 |
2.770 |
31 |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:26.809 |
3.544 |
7 |
11 |
Charles Pic* |
Marussia |
1:28.026 |
4.761 |
121 |
17:00 - konec
Závěr odpoledne přinesl jen menší změny. Vettel nepatrně zlepšil svůj čas a navýšil náskok před Hülkenbergem. Pořadí se neměnilo a další pozice zůstaly Hamiltonovi, Ricciardovi a Alonsovi.
Na trať se v poslední hodině konečně vrátil Kovalainen a snažil se ve zbývajícím čase odjet co nejvíce kol. Chvíli předtím znovu zavlály červené vlajky, když Ricciardo zůstal stát u 8. zatáčky. Technické problémy ohlásil půl hodiny před koncem Mercedes, zradila ho hydraulika.
15:00
V Barceloně mají týmy na rozdíl od Jerezu oficiální přestávku na oběd od 13 do 14 hodin, ale ještě před ní se na čele usadil Sebastian Vettel, přičemž jen těsně překonal Hülkenberga, který vládl dopoledne.
Po obědě se časy neměnily, týmy se pomalu dostávaly zpět do tempa. Na trať se vrátili všichni kromě Grosjeana a Lotusu, důvodem jsou problémy s šasi, více zde. Caterham prozradil, že Kovalainena dopoledne zastavily problémy se zadním zavěšením kol.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Vettel |
Red Bull |
1:23.343 |
|
44 |
2 |
Hülkenberg |
Force India |
1:23.440 |
0.097 |
60 |
3 |
Hamilton |
McLaren |
1:23.590 |
0.247 |
63 |
4 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:23.618 |
0.275 |
58 |
5 |
Alonso |
Ferrari |
1:24.100 |
0.757 |
40 |
6 |
Schumacher |
Mercedes |
1:24.150 |
0.807 |
48 |
7 |
Pérez |
Sauber |
1:24.219 |
0.876 |
35 |
8 |
Senna |
Williams |
1:26.188 |
2.845 |
62 |
9 |
Grosjean |
Lotus |
1:26.809 |
3.466 |
7 |
10 |
Kovalainen |
Caterham |
1:27.537 |
4.194 |
9 |
11 |
Pic* |
Marussia |
1:29.248 |
5.905 |
86 |
12:00
Po první hodině se časy začaly rychle měnit a na čelo se postupně propracoval Nico Hülkenberg. S větším odstupem ho následovali Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. K rychlejšímu kolu se také poprvé dostal W03 s Schumacherem za volantem a výsledkem bylo čtvrté místo.
Kolem 11. hodiny poprvé zavlály červené vlajky, když Kovalainen zůstal stát kvůli technické závadě vedle trati. Menší technické problémy oznámilo také Ferrari, Fernando Alonso se kvůli nim zdrží v garáži.
Týmy mezitím dál pracovaly na hodnocení svých vozů, k vidění byla různá zařízení pro měření aerodynamiky, jako například před bočnicí u Williamsu či za difuzorem u Red Bullu a McLarenu.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Hülkenberg |
Force India |
1:23.712 |
|
36 |
2 |
Hamilton |
McLaren |
1:24.131 |
0.419 |
26 |
3 |
Vettel |
Red Bull |
1:24.260 |
0.548 |
23 |
4 |
Schumacher |
Mercedes |
1:25.024 |
1.312 |
21 |
5 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:25.247 |
1.535 |
27 |
6 |
Alonso |
Ferrari |
1:25.677 |
1.965 |
13 |
7 |
Senna |
Williams |
1:26.342 |
2.630 |
34 |
8 |
Grosjean |
Lotus |
1:26.809 |
3.097 |
7 |
9 |
Perez |
Sauber |
1:27.039 |
3.327 |
8 |
10 |
Kovalainen |
Caterham |
1:27.537 |
3.825 |
9 |
11 |
Pic* |
Marussia |
1:29.248 |
5.536 |
51 |
10:00
Druhé a zároveň předposlední předsezónní testy symbolicky odstartoval na Katalánském okruhu Mercedes svojí prezentací letošního auta krátce před otevřením boxové uličky. Veřejnost tak poprvé mohla spatřit některé zajímavé detaily W03.
Pak přišel čas nastartovat vozy a vyrazit na trať, i když byla stejně jako před dvěma týdny v Jerezu zima (kolem 0 stupňů Celsia). Během první hodiny jízd měly týmy na programu především zaváděcí kola, ale jezdci stihli i několik měřených kol. Nejrychlejší byl na úvod Sergio Pérez z týmu Sauber.
HRT se jako jediný tým testů neúčastní, pracuje na svém letošním voze, který napoprvé neprošel nárazovými testy. Marussia testuje letos poprvé, ale s loňským autem. To letošní chce nasadit příští týden.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Pérez |
Sauber |
1:27.039 |
|
8 |
2 |
Ricciardo |
Toro Rosso |
1:29.302 |
2.263 |
8 |
3 |
Hamilton |
McLaren |
1:31.811 |
4.772 |
6 |
4 |
Hülkenberg |
Force India |
1:33.142 |
6.103 |
7 |
5 |
Alonso |
Ferrari |
1:43.590 |
16.551 |
4 |
6 |
Pic* |
Marussia |
1:45.563 |
18.524 |
9 |
7 |
Senna |
Williams |
1:51.132 |
24.093 |
6 |
8 |
Grosjean |
Lotus |
1:55.016 |
27.977 |
4 |
9 |
Schumacher |
Mercedes |
2:01.595 |
34.556 |
4 |
* loňský vůz