V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

Spolehlivost pohonné jednotky bude v letošní sezóně velmi důležitá. Může rozhodnout i o titulech.

Pokud se vám během závodu pokazí pohonná jednotka, můžete přijít o slušnou porci bodů. V současné formuli 1 je ale častokrát trest dvojitý. Kromě ztráty aktuálního závodu vás v tom dalším může čekat penalizace. Letos k penalizacím bude blíže. Jezdec dostane na sezónu beztrestně jen 3 motory.

Ferrari mělo vloni problémy se spolehlivostí především ve druhé polovině sezóny.

Do letošního ročníku chce vstoupit s evolucí loňské pohonné jednotky s označením 063. Cílem Scuderie bylo prodloužit životnost, ale současně samozřejmě zachovat výkon. Podle Autosportu se Ferrari na dynamometru podařilo splnit stanovené cíle.

Šéf motorářů Corrado Iotti vede program, jehož cílem je v pozdější fázi sezóny zavést nové hlavy válců, což má pomoci ve fázi před spalováním. Ferrari tím může stáhnout ztrátu na Mercedes – zejména v kvalifikačních režimech.

Ferrari naopak nezavede píst z legované oceli, jehož přínos nebyl takový, jak se očekávalo. Pracoval na něm bývalý motorový šéf Lorenzo Sassi, který nastupuje k Mercedesu. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud