V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

Spolehlivost pohonné jednotky bude v letošní sezóně velmi důležitá. Může rozhodnout i o titulech.
V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

Pokud se vám během závodu pokazí pohonná jednotka, můžete přijít o slušnou porci bodů. V současné formuli 1 je ale častokrát trest dvojitý. Kromě ztráty aktuálního závodu vás v tom dalším může čekat penalizace. Letos k penalizacím bude blíže. Jezdec dostane na sezónu beztrestně jen 3 motory.

Ferrari mělo vloni problémy se spolehlivostí především ve druhé polovině sezóny.

Do letošního ročníku chce vstoupit s evolucí loňské pohonné jednotky s označením 063. Cílem Scuderie bylo prodloužit životnost, ale současně samozřejmě zachovat výkon. Podle Autosportu se Ferrari na dynamometru podařilo splnit stanovené cíle.

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Šéf motorářů Corrado Iotti vede program, jehož cílem je v pozdější fázi sezóny zavést nové hlavy válců, což má pomoci ve fázi před spalováním. Ferrari tím může stáhnout ztrátu na Mercedes – zejména v kvalifikačních režimech.

Ferrari naopak nezavede píst z legované oceli, jehož přínos nebyl takový, jak se očekávalo. Pracoval na něm bývalý motorový šéf Lorenzo Sassi, který nastupuje k Mercedesu. 

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Force India chce z Barcelony odjet s vozem, který funguje

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)