V Suzuce se pojede poprvé na měkké směsi

V Suzuce se pojede poprvé na měkké směsi

V Japonsku uvidíme stejný výběr pneumatik jako v Malajsii. Dokonce i pro závod mají jezdci dvě sady tvrdých pneumatik. Ta měkká bude mít v Suzuce premiéru, takže časy půjdou dolů.

„Suzuka je závod, na který se všichni těší,“ říká Paul Hembery. „Každý rok se nám zde dostane skvělého přivítání a perfektní divácké kulisy. Poprvé přinášíme na Suzuku měkké pneumatiky. Uvidíme, jak zafungují v sobotní kvalifikaci a následně pak během závodu.“

„Hlavní roli ale sehrají tvrdé pneumatiky, které jsou pro závod povinné, stejně jako tomu bylo v Malajsii. Čeká nás atraktivní závod, protože s vysokým opotřebením a degradací pneumatik souvisí pestrá škála týmových strategií.“ 

Okruh z pohledu pneumatik

  • Teplota trati se může diametrálně lišit, templem počínaje, chladnem a vlhkem konče.
  • V zájmu dosahování co nejvyšších rychlostí v rychlých pasážích se týmy přiklání k nastavení maximalizující přítlak.
  • Protože zatáčky jsou zde velmi dlouhé, dostatek sil prochází pneumatikami. Na žádné jiné trati nelze dosáhnout tak vysokého plynulého přetížení jako na Suzuce ve slavné zatáčce 130R.
  • Zatížení pneumatik při průjezdu zatáčkami je značné.
  • Všechny tyto faktory se podepisují na opotřebení a degradaci pneumatik, jedna zastávka v boxech nebude stačit.
  • Dění na trati lze jen stěží předpovídat, týmové strategie proto musí zůstat flexibilní, protože předjíždění na trati není jednoduché a pravděpodobnost vyjetí safety caru je vysoká.
97b43698-ca29-46c5-b696-f97aae5b344f.jpg

Tři nominované směsi

  • Tvrdá směs (oranžová): dvě sady tvrdých pneumatik jsou povinné, takže je uvidíme v závodě.
  • Střední směs (bílá): piloti si mohou vybrat mezi jednou až čtyřmi sadami, otvírá se tak prostor pro taktizování.
  • Měkká směs (žlutá): měkká směs se v Japonsku objeví poprvé, pro kvalifikaci ideální směs.

Připomenutí minulého roku

  • Lewis Hamilton vyhrál se strategií dvou zastávek; odstartoval na střední směsi, v 16. kole přezul opět na střední směs a v 31. kole vyměnil střední směs za tvrdou. Závod dlouhý 53 kol se obešel bez vody, deštivé počasí panovalo v týdnu před samotným závodním víkendem.
  • Nejlepší alternativní strategie: valná většina jezdců přijala strategii dvou zastávek, ale Rosbergova strategie střední–tvrdá–tvrdá mu dopomohla k druhému místu.

Výběr pneumatik

jp.jpg

Doporučujeme

Články odjinud