V Singapuru čeká jezdce v příštím roce změna v závěru okruhu.
Zatáčky 16 až 19 budou v příštím roce vynechány a nahrazeny asi 380 metrů dlouhou rovinkou, která jezdce zavede rovnou do současné 20. zatáčky.
Oblast na jih od nového úseku se přestavuje na nové Náměstí státních služeb.
Úpravy oblasti začnou v březnu příštího roku a očekává se, že budou dokončeny do konce roku 2026. Singapur má smlouvu, který je ještě o 2 roky delší.
Počet zatáček se sníží z 22 na 19 a délka okruhu se zkrátí o 137 metrů na 4 928 metrů. Podle simulací s virtuálními vozy z roku 2020 (které na okruhu nikdy nezávodily) by se čas na kolo mohl zkrátit až o osm sekund. Na reálná čísla si musíme počkat. Letos máme nová a pomalejší auta a z letošních dat se nedá příliš dobře vycházet, protože pršelo.
Singapur se vyznačuje tím, že závody velmi často atakují nebo dokonce překračují limit dvou hodin – nejinak tomu bylo i letos. Pokud si myslíte, že se zkrácením tratě problém vyřeší, tak jste na omylu. Počet kol totiž bude navýšen z 61 na 63.
Podle Motorsport.com se má už v roce 2024 layout okruhu vrátit k současnému stavu.