V Singapuru nasadili nové motory jen Webber a Massa

Uplynulý víkend v Singapuru přinesl jen malé změny na poli alokace motorů, Mark Webber se srovnal s většinou startovního pole a došlo k druhému porušení pravidel v této sezóně, znovu ve spojení s agregátem Ferrari.
V Singapuru nasadili nové motory jen Webber a Massa

V pátek vyměnil tým Red Bull Racing pohonnou jednotku ve voze Marka Webbera a dal mu nový motor, čímž se Australan dostal na počet sedmi použitých kusů. Dva zcela nepoužité agregáty tak mají už jen jezdci Renaultu.

Další nasazení nového motoru přišlo v sobotu u týmu Ferrari. Felipe Massa nezajel kvůli technickým problémům v kvalifikaci ani jedno měřené kolo, což znamenalo poslední místo na startovním roštu. Maranellští toho využili ke strategické výměně motoru a převodovky, obojí v rozporu s pravidly. Motor byl již devátý nový v letošní sezóně a převodovka neměla za sebou čtyři závodní víkendy, jak vyžadují pro beztrestnou výměnu regule.

Brazilec tak dostal penalizaci 10 + 5 míst na startovním roštu, což pro něj znamenalo jen setrvání na poslední pozici. Získal tak ale čerstvé komponenty. Podle svého vyjádření má teď Massa tři motory, které mají na kontě každý jeden závod.

Jelikož Massa měnil motor až po kvalifikaci, tak ten vyměněný, který šel z vozu ven, může do něj zpátky jen ve volných trénincích s výjimkou Abú Zabí, tam už může i do kvalifikace a závodu. Ferrari tím znovu připomnělo pravidla, která říkají, že motory vyměněné před kvalifikací můžou být znovu použity kdykoliv a motory vyměněné až po kvalifikaci můžou být použity už jen ve volných trénincích s výjimkou poslední Grand Prix, v ní už kdykoliv.

V letošní sezóně tedy doposud překročili počet osmi povolených motorů dva jezdci, Pedro de la Rosa a Felipe Massa. V obou případech se jedná o agregáty z Maranella. Oba za to inkasovali v souladu s pravidly penalizaci deseti míst na startovním roštu v příslušném závodě. De la Rosovu nepříznivou motorovou bilanci zdědil Nick Heidfeld.

Přehled použitých motorů po Grand Prix Singapuru

Č. Tým Jezdec Počet použitých motorů
1 McLaren Mercedes  Jenson Button  7
2 McLaren Mercedes  Lewis Hamilton 7
3 Mercedes Benz  Michael Schumacher  7
4 Mercedes Benz  Nico Rosberg  7
5 RBR Renault  Sebastian Vettel  7
6 RBR Renault  Mark Webber  7
7 Ferrari  Felipe Massa  9
8 Ferrari  Fernando Alonso  8
9 Williams Cosworth  Rubens Barrichello  6
10 Williams Cosworth  Nico Hülkenberg  7
11 Renault  Robert Kubica  6
12 Renault  Vitalij Petrov  6
14 Force India Mercedes  Adrian Sutil  7
15 Force India Mercedes  Vitantonio Liuzzi  7
16 STR Ferrari  Sébastien Buemi  7
17 STR Ferrari  Jaime Alguersuari  7
18 Lotus Cosworth  Jarno Trulli  7
19 Lotus Cosworth  Heikki Kovalainen  7
20 HRT Cosworth  Sakon Jamamoto  7
21 HRT Cosworth  Bruno Senna  7
22 BMW Sauber Ferrari  Nick Heidfeld 9
23 BMW Sauber Ferrari  Kamuj Kobajaši 7
24 Virgin Cosworth  Timo Glock  7
25 Virgin Cosworth  Lucas Di Grassi  7
Další článek: Ferrari už neplánuje větší úpravy vozu, spoléhá se na jezdce

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.