V sezóně 2011 by měla křídla s průduchem pomáhat všem při předjíždění

Ačkoliv se týmy nejdříve dohodly, že bude systém zadního křídla podle McLarenu v příštím roce zakázaný, nakonec se zřejmě stane opak a budou ho používat všichni. Ale regulovaným způsobem.

Křídlo s průduchem umožňuje snížit odpor vzduchu, čímž zvyšuje maximální rychlost vozu na rovinkách. Ovšem pokud by ho měli všichni bez omezení, předjíždění by to nepomohlo, protože by ho jezdci využívali i při bránění pozic. Asociace týmů formule 1 proto jednala o variantě, kdy by tento systém mohl použít pouze jezdec vzadu, který se snaží předjet vůz před sebou.

"Víme, že dvojité difuzory příští rok zmizí," připomněl šéf McLarenu Martin Whitmarsh pro BBC. "To je podle mě důležitá věc. Další problém jsou pohyblivé aerodynamické díly. Křídla. Myslím, že pokud sportovní pravidla napíšeme tak, že bude zohledněna vzdálenost mezi vozy - to znamená, že když následujete jiný vůz, můžete ho použít, ale pokud jste vpředu, na obranu ho použít nemůžete - mohlo by to podle mě být vzrušující."

Systém, který by jezdci takto mohli využít jen pro předjetí, by vycházel právě z vynálezu McLarenu, který soupeřům udělal letos nemalé vrásky na čele.

"Myslím, že změny (pro rok 2011) budou dobré," řekl šéf Mercedesu GP Ross Brawn. "U tohoto zadního křídla je vzrušující, že umožňuje snížit odpor vzduchu. U F-potrubí je zřejmé, že ho lze použít v závislosti na situaci. Bude to vylepšené F-potrubí, kdy vůz vzadu bude moci snížit svůj odpor vzduchu, aby zaútočil na vůz před sebou. Myslím, že díky tomu bude mnohem více příležitostí pro předjíždění."

Doporučujeme

Články odjinud