Robert Kubica si podle svých slov užívá roli rezervního pilota týmu Williams, protože mu to umožňuje lépe pochopit vůz, než by tomu bylo v pozici závodního jezdce.
Polák pro letošní rok usiloval o svůj návrat do formule 1 poté, co v roce 2011 havaroval při rallye a utrpěl zranění pravé ruky. Již v loňském roce měl několik příležitostí testovat pro Renault a Williams.
Po oznámení konce kariéry Felipeho Massy byl Kubica jedním z kandidátů na sedačku závodního jezdce vedle Lance Strolla. Williams se však nakonec rozhodl pro Sergeje Sirotkina a Kubica získal místo rezervního jezdce.
„Pro mě je to dobrý pocit,“ řekl Kubica o svém vystoupení v předsezónních testech v Barceloně. „Když si uvědomíte, kde jsem byl před rokem, tak se věci docela změnily.
Ve skutečnosti si svou pozici užívám. Nabízí mi to docela dost výzev a také příležitostí vidět tým pracovat, na spoustu věcí se tak mohu dívat z jiného úhlu pohledu.
Když jste závodní jezdec, vidíte věci v režimu závodníka. Inženýři, technici, mechanici, celý tým pracuje, ale když jste závodní pilot, nejdete do toho tak hluboko, jako mám já příležitost se dostat v této pozici. Je to dobrá příležitost a užívám si to. Je to také zábavné a myslím, že to bude zajímavý rok.“
Poté, co Kubica strávil za volantem letošního vozu dva a půl dne testů, nechtěl příliš o modelu FW41 mluvit.
„Z mého pohledu, z cílů, které jsme měli a v pozici, ve které jsem, myslím, že jsem měl docela jasný obrázek o tom, na čem musíme zapracovat. Teď už je to více práce závodních jezdců.“
Kubica měl testovat také v závěrečný den testů, ale rozhodl se uvolnit místo Strollovi, aby se s vozem více sžil.
„Měl jsem pocit, že je to správné dát jim šanci strávit ve voze více času,“ řekl. „Po včerejších jízdách jsem měl o autě dobrou představu a cítil jsem, že naši závodní jezdci by měli větší prospěch z toho, že sedí v autě, obzvlášť proto, že oni musí přivézt body, ne já. Je to velmi jednoduché.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson