V roce 2014 jsem mohl jezdit za Ferrari, říká Pérez

Sergio Pérez mohl pět pěti lety jezdit za Ferrari. Dal však přednost McLarenu a dnes toho lituje.
V roce 2014 jsem mohl jezdit za Ferrari, říká Pérez

Sergio Pérez přišel do F1 v roce 2011. Debutoval u Sauberu, se kterým o rok později zažil velmi úspěšnou sezónu. Tehdy byl zejména začátek sezóny velmi divoký. V Malajsii byl Pérez blízko vítězství, ale Fernanda Alonsa ve Ferrari předjet nedokázal.

Právě pro tým z Maranella mohl Pérez o další dva roky později jezdit. Dal ale přednost McLarenu, u kterého vydržel rok. 

„Když se vrátíte do roku 2012, byl jsem členem akademie Ferrari,“ řekl Pérez pro web F1. „Dostal jsem smlouvu na rok 2014, ale musel jsem ještě rok odjet se Sauberem. Pak bych jezdil s Ferrari.“

Pérez se vedle Ocona cítil nedoceněný

Pérez se vedle Ocona cítil nedoceněný

„Jel jsem do Maranella a mluvil s Domenicalim. Řekl mi: ‚udělejme smlouvu na rok 2014‛.“

Rodák z Jalisca řekl, že v roce 2012 měl nabídky z několika špičkových týmů. „V té době měli zájem u Mercedesu, Ferrari a byl tam také McLaren, takže jsem byl ve velmi silné pozici. Říkal jsem si, že se musím dostat do konkurenceschopného auta, protože mohu vyhrát titul.“

„Přišla příležitost u McLarenu a ten v té době vyhrával závody. V předešlých pěti letech bojoval o titul, takže jak můžete říct ne? Byla to docela jasná věc.“

„Musel jsem se v podstatě rozloučit s akademií Ferrari a šel jsem do McLarenu. Myslím, že byla chyba podepsat jednoletou smlouvu. Můj management v té době s touto smlouvou neodvedl solidní práci.“

„Byla to nešťastná situace. Myslím, že to poškodilo mou reputaci ve formuli 1. Ale pak jsem přišel k fantastickému týmu, se kterým jsem měl úspěch.“

Foto: Getty Images / Ker Robertson

Další článek: Alonsa zřejmě čekají dva poslední závody pro Toyotu ve WEC

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00