Bridgestone vstoupil do formule 1 v roce 1997 jako konkurent firmy Goodyear. Po odchodu amerického gigantu po roce 1998 se v letech 2001 až 2006 dělil o závodní pole s francouzským Michelinem a od roku 2007 působil v F1 opět jako monopolní dodavatel. Na konci letošní sezony však chce Bridgestone z F1 odejít. Své rozhodnutí odůvodnil prohlášením, že chce prostředky investovat do vývoje nových technologií.
Mezi největší favority údajně patří dvě značky z jihokorejské trojice Kumho, Hankook a Nexen. Letos 24. října se v Yongamu poprvé v historii pojede velká cena, což zvyšuje zájem jihokorejských výrobců o formuli 1 i z marketigového hlediska. Naopak Goodyear, Dunlop, Michelin a Pirelli, které již mají s dodáváním pneumatik do F1 zkušenosti, prý zájem o návrat do královny motoristického sportu nemají.
Podle německého časopisu Auto Motor und Sport se Mezinárodní automobilová federace ještě nevzdala možnosti, že by Bridgestone v F1 zůstal. FIA by byla dokonce ochotna upravit pravidla. Jednou z možností je omezení počtu sad pneumatik pro jednotlivé týmy na závodní víkend. To by vedlo ke kýženému snížení nákladů. Sezona ve formuli jedna údajně japonského výrobce stojí sto milionů dolarů.
O tom, kdo se stane v letech 2011 až 2013 monopolním dodavatelem pneumatik pro vozy F1, se má rozhodnout již 22. ledna.
Filip Fikejz