V roce 2011 by mohl do F1 vstoupit jihokorejský výrobce pneumatik

Monopolní dodavatel pneumatik japonský Bridgestone v listopadu oznámil, že po roce 2010 formuli 1 opustí. Od té doby se spekuluje, kdo by ho mohl nahradit. O slovo se hlásí jihokorejští výrobci.

Bridgestone vstoupil do formule 1 v roce 1997 jako konkurent firmy Goodyear. Po odchodu amerického gigantu po roce 1998 se v letech 2001 až 2006 dělil o závodní pole s francouzským Michelinem a od roku 2007 působil v F1 opět jako monopolní dodavatel. Na konci letošní sezony však chce Bridgestone z F1 odejít. Své rozhodnutí odůvodnil prohlášením, že chce prostředky investovat do vývoje nových technologií. 

Mezi největší favority údajně patří dvě značky z jihokorejské trojice Kumho, Hankook a Nexen. Letos 24. října se v Yongamu poprvé v historii pojede velká cena, což zvyšuje zájem jihokorejských výrobců o formuli 1 i z marketigového hlediska. Naopak Goodyear, Dunlop, Michelin a Pirelli, které již mají s dodáváním pneumatik do F1 zkušenosti, prý zájem o návrat do královny motoristického sportu nemají.

Podle německého časopisu Auto Motor und Sport se Mezinárodní automobilová federace ještě nevzdala možnosti, že by Bridgestone v F1 zůstal. FIA by byla dokonce ochotna upravit pravidla. Jednou z možností je omezení počtu sad pneumatik pro jednotlivé týmy na závodní víkend. To by vedlo ke kýženému snížení nákladů. Sezona ve formuli jedna údajně japonského výrobce stojí sto milionů dolarů.

O tom, kdo se stane v letech 2011 až 2013 monopolním dodavatelem pneumatik pro vozy F1, se má rozhodnout již 22. ledna.

Filip Fikejz

Další článek: Zastávku bude možné zvládnout za méně než tři sekundy

19:40 | Tip: Pokud cestujete, nebo chytáte nějakou zahraniční televizi, může se hodit přehled kanálů, které ve světě vysílají F1: odkaz
20. června | Cunoda po nehodě a výměně převodovky odstartuje z boxové uličky.
20. června | Za chvíli závod F3. Mokro, pravděpodobnost deště 100 %.
19. června | Toto Wolff řekl, že jeho komentáře, že by Mercedes mohl o jezdecké sestavě rozhodnout až v zimě, byl vtip... vystřelil si z opakovaných dotazů novinářů.

GP Štýrska 2021

Pátek 25. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 26. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. června 2021
Závod 15.00