V roce 2011 by mohl do F1 vstoupit jihokorejský výrobce pneumatik

Monopolní dodavatel pneumatik japonský Bridgestone v listopadu oznámil, že po roce 2010 formuli 1 opustí. Od té doby se spekuluje, kdo by ho mohl nahradit. O slovo se hlásí jihokorejští výrobci.

Bridgestone vstoupil do formule 1 v roce 1997 jako konkurent firmy Goodyear. Po odchodu amerického gigantu po roce 1998 se v letech 2001 až 2006 dělil o závodní pole s francouzským Michelinem a od roku 2007 působil v F1 opět jako monopolní dodavatel. Na konci letošní sezony však chce Bridgestone z F1 odejít. Své rozhodnutí odůvodnil prohlášením, že chce prostředky investovat do vývoje nových technologií. 

Mezi největší favority údajně patří dvě značky z jihokorejské trojice Kumho, Hankook a Nexen. Letos 24. října se v Yongamu poprvé v historii pojede velká cena, což zvyšuje zájem jihokorejských výrobců o formuli 1 i z marketigového hlediska. Naopak Goodyear, Dunlop, Michelin a Pirelli, které již mají s dodáváním pneumatik do F1 zkušenosti, prý zájem o návrat do královny motoristického sportu nemají.

Podle německého časopisu Auto Motor und Sport se Mezinárodní automobilová federace ještě nevzdala možnosti, že by Bridgestone v F1 zůstal. FIA by byla dokonce ochotna upravit pravidla. Jednou z možností je omezení počtu sad pneumatik pro jednotlivé týmy na závodní víkend. To by vedlo ke kýženému snížení nákladů. Sezona ve formuli jedna údajně japonského výrobce stojí sto milionů dolarů.

O tom, kdo se stane v letech 2011 až 2013 monopolním dodavatelem pneumatik pro vozy F1, se má rozhodnout již 22. ledna.

Filip Fikejz

Další článek: Zastávku bude možné zvládnout za méně než tři sekundy

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10