V roce 2009 Grosjean málem skončil. Byl arogantní, říká jeho bývalý šéf

Po propuštění z týmu Renault před dvěma roky si Romain Grosjean sáhl ve své kariéře na dno. Ale nevzdal se a své okolí přesvědčil, že si zaslouží druhou šanci.
V roce 2009 Grosjean málem skončil. Byl arogantní, říká jeho bývalý šéf

Grosjean absolvoval druhou polovinu sezóny 2009 v barvách Renaultu po boku Fernanda Alonsa. V následujícím roce ale už pro něj místo ve formuli 1 nebylo. "Na přelomu let 2009 a 2010 jsem chtěl skončit (kariéru v motorsportu)," svěřil Francouz listu Ouest France. "Vrátil jsem se do GT s Martinem Bartekem, dokonce jsem je 24 hodin v Le Mans s Fordem GT40. Byly to pro mě těžké chvíle, protože do té doby mi šlo vše snadno. Nikdy jsem nebyl v nesnázích."

Grosjean tak musel začít budovat svoji kariéru znovu téměř od nuly. Podle jeho bývalého šéfa z týmu Dams Jean-Paula Driota mu ale potíže ve formuli 1 paradoxně pomohly.

"Před třemi roky jsem s Romainem nemluvil," prozradil. "I když jsem byl přesvědčen o jeho kvalitách, byl arogantní. Pak měl problémy u Renaultu, byl na dně a na popud Claira Magnanta (týmový manažer) jsme se s ním spojili během závodu v Le Mans v roce 2010."

"Nabídli jsme mu účast v Auto GP a pak GP2, abychom popohnali Jérôma d'Ambrosia. Gravity si ho k sobě vzala na základě mé iniciativy. Umožnili jsme mu závodit celou sezónu v GP2. Opakoval jsem mu, že do té doby nic nedokázal. Jeho působení v GT mu vrátilo skromnost a on odpověděl tím nejlepším způsobem, když získal titul."

Vítězství v letošním šampionátu GP2 bylo pro Grosjeana vstupenkou do formule 1. "Letos bylo klíčové, abych GP2 vyhrál, aby se mi otevřela cesta do F1," potvrdil. "Mým cílem bylo dokázat, že Dams není na správném místě, a co se se mě týče, že jsem vyrostl, vyspěl a vyvinul se. Abych měl šanci na návrat do F1, musel jsem zářit v GP2 a ukázat, že dokážu vést tým."

Další článek: Vettel byl letos nejlepší i podle šéfů týmů

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10