V reakci na Alonsovu nehodu mají mít týmy nové kamery

Jedním z problémů nehody Fernanda Alonsa byl fakt, že ji prakticky nebo spíše vůbec nezachytily kamery. Na okruhu sice jsou, ale zrovna do míst, kde Alonso havaroval, žádná namířena nebyla. Šéfové týmů chtějí změnit pravidla. Od příštího roku by měl být každý vůz vybaven vysokorychlostní kamerou.
V reakci na Alonsovu nehodu mají mít týmy nové kamery

Od roku 2016 by mělo podle Autosportu dojit k revidování článku 27.2 Sportovních pravidel, který bude nově uvádět: „Pro účely analýzy nehod musí být každý vůz vybaven vysokorychlostní kamerou, kterou dodal výrobce určený FIA podle normy stanovené FIA.“

„Ta by měla být namontována na voze při každé události a všech testech, které se zúčastní více než jeden tým. Týmy musí vynaložit veškeré úsilí, aby bylo zajištěno, že je v pořádku po celou dobu. Kamera musí být namontována v souladu s pokyny FIA.“

Dnes týmy musejí mít podle zmíněného článku pouze zařízení, které nahrává data pro případ nehody.

Úpravy bude muset v březnu schválit Světová rada motorsportu. 

Foto: Honda

Další článek: Alonso: Chtěl jsem v testech nastoupit

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)