V rámci kauzy ohebných křídel se FIA v Monze zaměří na podlahy vozů

Zpřísnění testů ohebnosti předních křídel podle FIA nestačí, její technici se už v Itálii budou zabývat podlahou vozů, aby zjistili, jestli k ohýbání nedochází v této oblasti.

Záběry vozů Red Bullu a Ferrari ukazují, že jejich přední křídla bývají za jízdy mnohem blíže povrchu trati než u konkurence. Největší vrásky na čele z toho má McLaren, protože nic podobného nedokáže a přiznává, že pokud se přední křídlo dokáže přiblížit k zemi o 25 až 30 milimetrů, může to znamenat rozdíl jedné sekundy na kolo.

Jelikož pohyblivé aerodynamické díly pravidla zakazují, ale všechny vozy technickou kontrolou doposud procházely, rozhodla se FIA zdvojnásobit zátěž, kterou testuje přední křídla. Tato zkouška čeká monoposty už v Belgii. Red Bull ovšem okamžitě oznámil, že ho to nijak neovlivní.

FIA se ale předními křídly zabývala i během letní přestávky a dospěla k názoru, že se zřejmě neohýbají samotná křídla, ale celá přední část vozu. Podle Autosportu proto poslala všem týmům dopis, v kterém uvedla, že už v Monze vystaví podlahy vozů novým testům.

V čem přesně budou testy spočívat, FIA nevysvětlila, uvedla pouze, že se uskuteční 380 milimetrů za přední nápravou a 100 milimetrů na každé straně od středové osy vozu. FIA se také hodlá zaměřit na desky na podlaze vozů (skid block). Od Itálie smí být už jen dvě, každá minimálně metr dlouhá. A konečně podrobnějšímu zkoumání se nevyhnou ani všechny spoje na podlaze.

Cílem takto podrobného zkoumání spodní části monopostů je zabránit tomu, aby k ohýbání docházelo právě v této oblasti, což je v současnosti nejpravděpodobnější vysvětlení chování aut z Milton Keynes a Maranella.

Doporučujeme

Články odjinud