Velkou cenu Rakouska 2014 vyhrál Nico Rosberg před Lewisem Hamiltonem a posílil tak svou pozici v šampionátu. Třetí skončil Bottas a čtvrtý Massa. Sebastian Vettel pak po problémech s technikou opět nedokončil.
Po jedenácti letech se formule 1 vrátila do Rakouska na okruh Red Bull Ring, který se vyznačuje dlouhými rovinkami a pouze devíti zatáčkami.
Favoritem na první řadu byl jako obvykle Mercedes, ale velmi silně po celý víkend působil Williams. V poslední části kvalifikace vyrobil Lewis Hamilton hned dvě chyby. Díky té první mu komisaři neuznali čas, protože stejně jako zejména v první části mnoho pilotů, nedodržel limity trati v osmé zatáčce.
Cool index: 2 z 5
Hodnotíme atraktivitu závodu: 1 nejmenší, 5 největší
- Vettel opět nedokončil
- Slušný výsledek pro Mercedes
- Dobrá atmosféra, ale celkově nudný závod. Minimum předjížděcích manévrů.
- Rosberg opět posílil své vedení v šampionátu.
Díky druhé chybě nejen že nezajel ani druhé měřené kolo, ale způsobil vyvěšení žlutých vlajek a znemožnil tak zlepšení času svému týmovému kolegovi.
Po jedenácti letech tak první řadu obsadily Williamsy a to v čele s Massou. Rosberg odstartoval do závodu třetí před Alonsem. Hamilton až z deváté pozice.
Závod
Massa si dokázal po startu pohlídat první místo, Bottas ale nedokázal odstartovat dobře, ale už v první zatáčce si druhé místo vzal od Rosberga zpět. Dobrý start měl Hamilton, který se dostal na páté místo a už v prvním kolem předjel Alonsa a dostal se na čtvrtou příčku.
Sebastian Vettel přišel o výkon svého motoru a zastavil na trati. Po pár sekundách se ale opět rozjel, nicméně propadl se na samotný konec.
Po pěti kolech: Mas, Bot, Ros, Ham, Alo, Mag, Rai, Hul, Kvy, Ric.
Situace vpředu se postupně stabilizovala: dva Williamsy, dva Mercedesy, pak osamocený vlik Alonso a pak zbytek pole v čele s Magnussenem.
Po deseti kolech přišly ke slovu první zastávky v boxech. Jako první zamířil k mechanikům Nico Hülkenberg. Ze špičky jako první zajel Rosberg po 12 kolech. Hamilton zajel do boxů o dvě kola později. Lídr závodu Felipe Massa pak navštívil mechaniky o další kolo později. Williamsu manévr nevyšel, před Massu šli oba Mercedesy!
O rozruch se postaral Sauber, který vypustil Estebana Gutiérreze s neutaženým kolem a mechanici ho museli po pár metrech vrátit zpět. Sauber nebo spíše pilot za do dostali penalizaci 10 sekund stop/go.
Bottas se po výjezdu z boxů dostal před Hamiltona i Massu. V čele závodu se ocitl Sergio Pérez, který odstartoval na měkkých pneumatikách a neměl za sebou ještě zastávku v boxech.
Po 20 kolech: Per, Ros, Bot, Ham, Mas, But, Alo, Mal, Mag, Hul,… Per a But nebyli v boxech.
Daniil Kvjat odstoupil po 26 kolech kvůli defektu a nemohl si vybrat lepší místo: zatáčku Pirelli. Na vině ale zřejmě byly brzdy.
Krátce na to se před Péreze dostali Rosberg i Bottas a krátce na to také Hamilton. Bottas si chtěl vyšlápnout na Rosberga, ale na zadním křídle měl přilepeného Hamiltona.
Vettelovy patálie pokračovaly, když si při souboji s Gutiérrezem poškodil přední křídlo. O pár kol později zamířil Vettel znovu do boxů a ukončil své účinkování ve velké ceně.
Po 40 kolech jako první zajel k mechanikům Lewis Hamilton, ale jeho zastávka nebyla zrovna rychlá (4 sekundy). O kolo později si pro čerstvé obutí zajel z prvního místa Rosberg. Willamsy zůstaly na trati. Bottas zajel do boxů o kolo později a šel za oba Mercedesy.
Po 44 kolech se do čela dostal Fernando Alonso, který v tu dobu měl ale na svém kontě jen jednu zastávku v boxech. Je docela zajímavé, že v tu chvíli se bez ohledu na důvody dostalo Ferrari poprvé v letošní sezóně do čela závodu.
Alonso se po své zastávce vrátil na šesté místo, ale po Pérezově zastávce se dostal o příčku výše stejně jako Massa.
Deset kol před koncem skončilo i druhé Toro Rosso. Vergne zajel do boxů kvůli potížím s brzdami. Red Bull tak měl na domácí trati už jen jeden vůz a to devátého Ricciarda.
Velmi pěkný závod předvedl nejen díky strategii Pérez, který se šest kol před koncem dostal před Magnussena na šesté místo poté, co Magnussen chyboval.
Rosberg sice v posledním kole chyboval, ale Hamilton udělal totéž. Riciardo se pak dokázal posunout na osmou příčku.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas / ztráta |
Start |
Body |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
71 |
1:27:54.976 |
3 |
25 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
71 |
+1.9 s |
9 |
18 |
3 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
71 |
+8.1 s |
2 |
15 |
4 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
71 |
+17.3 s |
1 |
12 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
71 |
+18.5 s |
4 |
10 |
6 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
71 |
+28.5 s |
15 |
8 |
7 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
71 |
+32.0 s |
6 |
6 |
8 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
71 |
+43.5 s |
5 |
4 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
71 |
+44.1 s |
10 |
2 |
10 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
71 |
+47.7 s |
8 |
1 |
11 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
71 |
+50.9 s |
11 |
|
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
70 |
+1 kolo |
13 |
|
13 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
70 |
+1 kolo |
16 |
|
14 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
70 |
+1 kolo |
22 |
|
15 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
69 |
+2 kola |
18 |
|
16 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
69 |
+2 kola |
19 |
|
17 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
69 |
+2 kola |
21 |
|
18 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
69 |
+2 kola |
20 |
|
19 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
69 |
+2 kola |
17 |
|
Ret |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
59 |
+12 kol |
14 |
|
Ret |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
34 |
+37 kol |
12 |
|
Ret |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
24 |
+47 kol |
7 |
|