V prvním tréninku byl v Monze nejrychlejší Rosberg před Hamiltonem a Räikkönenem.
Nejrychlejší čas zajel v Monze na úvod Rosberg před Hamiltonem a oběma jezdci Ferrari.
Týmy dostaly opět k testování speciální sady odolnějších pneumatik. Zatímco jezdci Mercedesu nasadili už v prvním tréninku superměkké směsi, jezdci Ferrari kroužili pouze na měkké.
U Red Bullu jezdili na měkké a střední směsi, podobně jako Alonso. Button nasadil jen měkké pneumatiky.
Technické problémy potkaly v úvodu Massu. Ke konci tréninku musel kvůli problémům nejspíše s převodovkou zajet do boxů Alonso.
Oba jezdci Mercedesu už v prvním tréninku překonali čas loňské pole position o 4 respektive 2 desetiny.
Výsledky
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:22.959 |
|
37 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23.162 |
0.203 |
36 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:24.047 |
1.088 |
16 |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:24.307 |
1.348 |
17 |
5 |
Sergio Pérez |
Force India |
1:24.650 |
1.691 |
32 |
6 |
Romain Grosjean |
Haas |
1:24.763 |
1.804 |
17 |
7 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:24.785 |
1.826 |
37 |
8 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:24.982 |
2.023 |
25 |
9 |
Esteban Gutiérrez |
Haas |
1:25.113 |
2.154 |
19 |
10 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:25.120 |
2.161 |
17 |
11 |
Jenson Button |
McLaren |
1:25.351 |
2.392 |
23 |
12 |
Alfonso Celis |
Force India |
1:25.367 |
2.408 |
30 |
13 |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:25.507 |
2.548 |
14 |
14 |
Felipe Massa |
Williams |
1:25.840 |
2.881 |
18 |
15 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:25.853 |
2.894 |
20 |
16 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:25.973 |
3.014 |
20 |
17 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
1:26.074 |
3.115 |
20 |
18 |
Esteban Ocon |
Manor |
1:26.391 |
3.432 |
30 |
19 |
Felipe Nasr |
Sauber |
1:26.439 |
3.480 |
21 |
20 |
Pascal Wehrlein |
Manor |
1:26.762 |
3.803 |
28 |
21 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:26.811 |
3.852 |
35 |
22 |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:26.956 |
3.997 |
32 |
Průběh
11:26: Alonso se vrací s technickým problémem do boxů.
11:20: Superměkké obecně moc jezdců zatím nenasadilo. Kromě Mercedesu Pérez, Celis dokonce jezdí jen na nich, Grosjean.
11:19: ztráta jezdců Ferrari je sice 1,5 potažmo 1,5 s na Rosberga, ale Scuderia zatím nenasadila supěrměkké.
11:04: V rádiu Räikkönena jsme se mohli dozvědět před pár desítkami minut něco o omezené vzdálenosti, kterou může Ferrari ujet. Problém se spolehlivostí? Oba jezdci toho moc neodjeli – třetinu toho, co u Mercedesu.
11:00: Ros, Ham, Vet, Per, Bot, Rai, Ver, Ric, Cel, But.
10:54: Rosberg 1:22.959 a to je už rychlejší než loňská pole position (1:23.397)
10:52: Massa po problémech na trati.
10:51: Maximální rychlosti v sektorech
- První: Gutiérrez: 332 km/h
- Druhý: Vettel: 346 km/h
- Třetí: Rosberg: 322 km/h
10:43: Pořadí: Ham, Ros, Vet, Per, Rai, Ver, Bot, Ric, Alo, But.
10:34: Technické problémy na voze Massy. Mění se komponenty.
10:31: Rosberga střídá na prvním místě Hamilton.
10:30: Rosberg tlačí čas dolů – 1:23.651. Druhý Hamilton, třetí Vettel.
10:27: Teplota je v Monze na 27 stupních, trať má o třo více.
10:26: Rosberg nyní nejrychlejší ve všech sektorech – 1:23.736. Jezdí na superměkké.
10:25: V čele Hamiton přes Rosbergem a Alonsem.
10:14: A zrovna Wehrlein hlásí problémy s vozem.
10:12: Velký pozor bychom si měli dávat na Manor. Nejen souboj Wehrlein x Ocon ale hlavně na jejich časy. Tým věří, že ho motor Mercedesu dostane až do Q3!
10:11: Pořadí: Ros, Ham, Bot, But, Sai, Kvy, Weh. Ostatní bez času. Na trati už byli všichni.
10:08: Jezdci jezdí opět s neoznačenými měkkámi pneumatikami, které mají být odolnější. Pirelli je chce zavést v Malajsii, ale některé týmy jsou proti.
10:04: Button se svatozáří zůstává na trati a zajíždí jako první měřený čas.
10:01: Jaké pneumatiky mají jezdci pro tento víkend k dispozici?
10:00: Ve voze Force Indie změna. Na trati máme tři Mexičany. Vedle Péreze totiž s Force Indií jezdí v prvním tréninku Alfonso Celis.
9:58: V Monze by se letos mělo jezdit opravdu rychle. Připomeňme čas loňské pole position: 1:23.397
9:57: McLaren a Buttona čeká první test ochranného oblouku
Foto: Getty Images / Charles Coates