Nové pohonné jednotky jsou tak náročné, že se podle šéfa maranellských motorářů Lucy Marmoriniho budou zpočátku všichni prát se spolehlivostí.
Na přeplňovaných šestiválcích pracují výrobci už dlouho, a i když mají k dispozici sofistikovaná testovací zařízení a simulační nástroje, v úvodu příštího roku můžeme podle Ferrari očekávat mnoho problémů.
"Pohonnou jednotku musíme vyvinout v krátkém období, a to znamená, že spolehlivost bude rozhodující faktor v úvodní části sezóny," řekl Marmorini. "Ve většině případů lidé zabudují svá turba do střední části motoru vzadu, tudíž blízko elektroniky."
"Teploty můžou dosahovat tisíce stupňů, což nebude jednoduché zvládnout. Zvládnutí teplot bude jednou z hlavních oblastí, na které musíme pracovat."
Další menší starostí je, jak moc omezující bude maximální spotřeba 100 kilogramů paliva za závod. Marmorini se obává, aby jezdci nebyli nuceni kvůli úspoře paliva jezdit pomalu. "Ferrari si myslí, že to nebezpečí tu je," řekl. "Jsme rádi, když se formule 1 zabývá efektivností, ale nechceme, aby formule 1 byla sportem, ve kterém 50 procent kol kroužíte."
Plán na dokončení motoru je velmi napjatý a není prostor pro žádná zdržení. "Na lavici testujeme už nějakou dobu. Prototyp nám běžel na lavici už ke konci loňského roku, zatímco teď dokončujeme verzi, která bude nasazena do vozu," prozradil Marmorini.
"Máme velmi náročný plán, abychom byli připraveni v březnu. Dnes si nemůžeme dovolit žádný zádrhel a já věřím, že budeme připraveni. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby to auto bylo připravené, ale je to náročný úkol. Teprve v prvním závodě příštího roku uvidíme, jestli jsme odvedli dobrou práci."