V první den testů zajel v Maďarsku Giovinazzi rekordní čas

V první den testů zajel v Maďarsku Giovinazzi rekordní čas

V úterý proběhl první ze dvou dnů sezónních testů. Nejrychlejší čas zajel Antonio Giovinazzi s Ferrari.

Na Hungaroringu proběhl v úterý první ze dvou druhých sezónních testů. Některé týmy nasadily závodní jezdce, další daly příležitost juniorským jezdcům. Na trati chyběl Haas, který se testů nezúčastní a věnuje se raději analýze dat v továrně. Na trati přesto bylo deset vozů. Gelael testoval pro Pirelli s druhým vozem Toro Rosso.

O červené vlajky se odpoledne postaral právě Gelael, který boural v 11. zatáčce. 

Antonio Giovinazzi zajel nejrychlejší čas v historii okruhu. Pomohly mu k tomu hyperměkké pneumatiky i fakt, že v sobotu pršelo, takže jsme neviděli očekávané velmi rychlé časy v kvalifikaci na GP Maďarska 2018.

Asi 1,5 hodiny před koncem testovacího dne začalo pršet. Dění na trati ustalo, ale mokrou trať si přesto pár jezdců vyzkoušelo.

Force India a Williams si vyzkoušely přední křídlo podle pravidel pro rok 2019. Je výrazně jednodušší, což má zlepšit proudění za vozem a usnadnit soupeři se přiblížit. 

Letošní křídlo

GettyImages-1007291480.jpg
Foto: Getty Images / Charles Coates

Křídlo 2019

Výsledky

P Jezdec Tým Čas Rozdíl Kol Pneumatika
A. Giovinazzi Ferrari 1.15.648   96 hyperměkká
M. Ericsson Sauber 1.18.155 2.507 95 hyperměkká
3 B. Hartley Toro Rosso 1.19.251 3.603 126 ultraměkká
L. Norris McLaren 1.19.294 3.646 107 měkká
G. Russell Mercedes 1.19.781 4.133 49 supěrměkká
6 D. Ricciardo Red Bull 1.19.854 4.206 125 ultraměkká
N. Latifi Force India 1.19.994 4.346 103 měkká
8 N. Hulkenberg Renault 1.20.826 5.178 63 střední
9 O. Rowland Williams 1.20.970 5.322 65  
10 S. Gelael Pirelli 1.21.451 5.803 109 2019

Průběh

18:00: testy pro dnešek skončily.

17:13: Lando Norris na mokré trati

17:05: Jezdci se vydali na mokrou trať. Je tam Giovinazzi nebo Norris. 

16:35: Nad okruhem začalo pršet. 

16:20: Red Bull vám dává křídla a vy uděláte tohle... 

16:09: časy

P Jezdec Tým Čas Rozdíl Kol Pneumatika
1 A. Giovinazzi Ferrari 1:15.870   90 hyperměkká
2 M. Ericsson Sauber 1:18.870 +03.00 89 ultraměkká
3 G. Russell Mercedes 1:19.781 +03.911 44 superměkká
4 L. Norris McLaren 1:19.823 +03.953 80 ultraměkká
5 D. Ricciardo Red Bull 1:19.854 +03.984 112 ultraměkká
6 N. Latifi Force India 1:19.994 +04.124 98 měkká
7 B. Hartley Toro Rosso 1:20.151 +04.281 120  
8 N. Hulkenberg Renault 1:20.826 +04.956 63 střední
9 S. Gelael Pirelli 1:21.451 +05.581 108 2019
10 O. Rowland Williams 1:21.594 +05.724 58 střední

16:02: A Gelael, který testuje pro Pirelli, se postaral o červené vlajky. Boural v 11. zatáčce. 

16:00: Woho!! Giovinazzi – 1:15.870. Rychlejší kolo na Hungaroringu nikdo nikdy nezajel! Ital měl nazuté hyperměkké pneumatiky.

15:28: Giovinazzi zrychlil na 1:17.807

14:00: testy pokračují. 

13:00: V Maďarsku začala hodinová přestávka na oběd. Aktuální časy:

  1. Antonio Giovinazzi, Ferrari: 1:19.648 / 66 kol
  2. Lando Norris, McLaren: 1:19.966 / 46 kol
  3. Nicholas Latifi, Force India: 1:19.994 / 66 kol
  4. Marcus Ericsson, Sauber: 1:20.081 / 63 kol
  5. Brendon Hartley, Toro Rosso: 1:20.151 / 94 kol
  6. George Russell, Mercedes: 1:20.231 / 21 kol
  7. Daniel Ricciardo, Red Bull: 1:20.304 / 76  kol
  8. Nico Hulkenberg, Renault: 1:20.826 / 63  kol
  9. Oliver Rowland, Williams: 1:21.594 / 43 kol

11:57: Latifi je u Force Indie oblíbený... 

11:53: na trati možná vidíme i dva nové jezdce sezóny 2019. George Russell je spojován s Williamsem. Giovinazzi by mohl nahradit Leclerca, pokud odejde do Ferrari / Haasu.

11:40: do čela se dostal Giovinazzi s Ferrari – 1:19.648

11:00: Aktuální časy

  1. Lando Norris: 1:19.966s / 33 kol
  2. Antonio Giovinazzi: 1:20.186s / 28 kol
  3. Brendon Hartley: 1:20.261s / 43 kol
  4. Marcus Ericsson: 1:20.358s / 19 kol
  5. Daniel Ricciardo: 1:20.427s / 28 kol
  6. Nicholas Latifi: 1:20.689s / 30 kol
  7. Nico Hulkenberg: 1:21.301s / 21 kol
  8. George Russell: 1:23.033s / 6 kol
  9. Oliver Rowland: / 16 kol 

10:23: týmy dostanou určitá startovní čísla, která pak používají při testech junioři. Giovinazzi tak dnes jezdí ve Ferrari se startovním číslem 99.

9:30: příští rok se nám změní pravidla a to především v oblasti předního a zadního křídla. Některé týmy zkoušejí verzi křídla pro příští rok.

9:25: Aerodynamické testy u Renaultu...

9:23: Toro Rosso má na trati dvě auta. Hartley se účastní oficiálních testů, Gelael jezdí pro Pirelli. 

9:00: Testy začaly...

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud