V úterý proběhl první ze dvou dnů sezónních testů. Nejrychlejší čas zajel Antonio Giovinazzi s Ferrari.
Na Hungaroringu proběhl v úterý první ze dvou druhých sezónních testů. Některé týmy nasadily závodní jezdce, další daly příležitost juniorským jezdcům. Na trati chyběl Haas, který se testů nezúčastní a věnuje se raději analýze dat v továrně. Na trati přesto bylo deset vozů. Gelael testoval pro Pirelli s druhým vozem Toro Rosso.
O červené vlajky se odpoledne postaral právě Gelael, který boural v 11. zatáčce.
Antonio Giovinazzi zajel nejrychlejší čas v historii okruhu. Pomohly mu k tomu hyperměkké pneumatiky i fakt, že v sobotu pršelo, takže jsme neviděli očekávané velmi rychlé časy v kvalifikaci na GP Maďarska 2018.
Asi 1,5 hodiny před koncem testovacího dne začalo pršet. Dění na trati ustalo, ale mokrou trať si přesto pár jezdců vyzkoušelo.
Force India a Williams si vyzkoušely přední křídlo podle pravidel pro rok 2019. Je výrazně jednodušší, což má zlepšit proudění za vozem a usnadnit soupeři se přiblížit.
Letošní křídlo
Foto: Getty Images / Charles Coates
Křídlo 2019
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
A. Giovinazzi |
Ferrari |
1.15.648 |
|
96 |
hyperměkká |
2 |
M. Ericsson |
Sauber |
1.18.155 |
2.507 |
95 |
hyperměkká |
3 |
B. Hartley |
Toro Rosso |
1.19.251 |
3.603 |
126 |
ultraměkká |
4 |
L. Norris |
McLaren |
1.19.294 |
3.646 |
107 |
měkká |
5 |
G. Russell |
Mercedes |
1.19.781 |
4.133 |
49 |
supěrměkká |
6 |
D. Ricciardo |
Red Bull |
1.19.854 |
4.206 |
125 |
ultraměkká |
7 |
N. Latifi |
Force India |
1.19.994 |
4.346 |
103 |
měkká |
8 |
N. Hulkenberg |
Renault |
1.20.826 |
5.178 |
63 |
střední |
9 |
O. Rowland |
Williams |
1.20.970 |
5.322 |
65 |
|
10 |
S. Gelael |
Pirelli |
1.21.451 |
5.803 |
109 |
2019 |
Průběh
18:00: testy pro dnešek skončily.
17:13: Lando Norris na mokré trati
17:05: Jezdci se vydali na mokrou trať. Je tam Giovinazzi nebo Norris.
16:35: Nad okruhem začalo pršet.
16:20: Red Bull vám dává křídla a vy uděláte tohle...
16:09: časy
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Rozdíl |
Kol |
Pneumatika |
1 |
A. Giovinazzi |
Ferrari |
1:15.870 |
|
90 |
hyperměkká |
2 |
M. Ericsson |
Sauber |
1:18.870 |
+03.00 |
89 |
ultraměkká |
3 |
G. Russell |
Mercedes |
1:19.781 |
+03.911 |
44 |
superměkká |
4 |
L. Norris |
McLaren |
1:19.823 |
+03.953 |
80 |
ultraměkká |
5 |
D. Ricciardo |
Red Bull |
1:19.854 |
+03.984 |
112 |
ultraměkká |
6 |
N. Latifi |
Force India |
1:19.994 |
+04.124 |
98 |
měkká |
7 |
B. Hartley |
Toro Rosso |
1:20.151 |
+04.281 |
120 |
|
8 |
N. Hulkenberg |
Renault |
1:20.826 |
+04.956 |
63 |
střední |
9 |
S. Gelael |
Pirelli |
1:21.451 |
+05.581 |
108 |
2019 |
10 |
O. Rowland |
Williams |
1:21.594 |
+05.724 |
58 |
střední |
16:02: A Gelael, který testuje pro Pirelli, se postaral o červené vlajky. Boural v 11. zatáčce.
16:00: Woho!! Giovinazzi – 1:15.870. Rychlejší kolo na Hungaroringu nikdo nikdy nezajel! Ital měl nazuté hyperměkké pneumatiky.
15:28: Giovinazzi zrychlil na 1:17.807
14:00: testy pokračují.
13:00: V Maďarsku začala hodinová přestávka na oběd. Aktuální časy:
- Antonio Giovinazzi, Ferrari: 1:19.648 / 66 kol
- Lando Norris, McLaren: 1:19.966 / 46 kol
- Nicholas Latifi, Force India: 1:19.994 / 66 kol
- Marcus Ericsson, Sauber: 1:20.081 / 63 kol
- Brendon Hartley, Toro Rosso: 1:20.151 / 94 kol
- George Russell, Mercedes: 1:20.231 / 21 kol
- Daniel Ricciardo, Red Bull: 1:20.304 / 76 kol
- Nico Hulkenberg, Renault: 1:20.826 / 63 kol
- Oliver Rowland, Williams: 1:21.594 / 43 kol
11:57: Latifi je u Force Indie oblíbený...
11:53: na trati možná vidíme i dva nové jezdce sezóny 2019. George Russell je spojován s Williamsem. Giovinazzi by mohl nahradit Leclerca, pokud odejde do Ferrari / Haasu.
11:40: do čela se dostal Giovinazzi s Ferrari – 1:19.648
11:00: Aktuální časy
- Lando Norris: 1:19.966s / 33 kol
- Antonio Giovinazzi: 1:20.186s / 28 kol
- Brendon Hartley: 1:20.261s / 43 kol
- Marcus Ericsson: 1:20.358s / 19 kol
- Daniel Ricciardo: 1:20.427s / 28 kol
- Nicholas Latifi: 1:20.689s / 30 kol
- Nico Hulkenberg: 1:21.301s / 21 kol
- George Russell: 1:23.033s / 6 kol
- Oliver Rowland: / 16 kol
10:23: týmy dostanou určitá startovní čísla, která pak používají při testech junioři. Giovinazzi tak dnes jezdí ve Ferrari se startovním číslem 99.
9:30: příští rok se nám změní pravidla a to především v oblasti předního a zadního křídla. Některé týmy zkoušejí verzi křídla pro příští rok.
9:25: Aerodynamické testy u Renaultu...
9:23: Toro Rosso má na trati dvě auta. Hartley se účastní oficiálních testů, Gelael jezdí pro Pirelli.
9:00: Testy začaly...
Foto: Getty Images / Mark Thompson