V příštím roce ubyde žmolků na trati, tvrdí Ferrari

Uplynuvší bahrajnský test přinesl první náznaky toho, jak by mohla z pohledu pneumatik vypadat nadcházející sezona. Podle Scuderie dostálo Pirelli svých slov a vyvinulo pneumatiky, které se již nebudou tolik drolit.
V příštím roce ubyde žmolků na trati, tvrdí Ferrari

V letošní sezoně Pirelli často slýchávalo kritiků ze stran jednotlivých jezdců, kteří si stěžovali na nadměrné množství žmolků na trati. Ty se hromadily mimo ideální stopu a značně pilotům ztěžovaly práci při předjíždění. Kritická v tomto ohledu byla zejména super měkká směs.

Před dvěma týdny se pak Italové nechali slyšet, že je jejich cílem tento problém pro příští rok vyřešit. A jak se zdá, to se jim také podařilo. Během třídenních testů na Šakhiru si toho všiml šéf Ferrari Stefano Domenicali.    

“Pirelli pracovalo v Bahrajnu, což je jedna z nejtěžších tratí, na které jezdíme. To proto bylo důležité, že tam pojedeme v únoru testovat,“ cituje Domenicaliho Autosport.  

“Pneumatiky pro příští rok nebudou definovány po tomhle testu, ale až po druhých jízdách v Bahrajnu, a my se novým pneumatikám přizpůsobujeme.“

“Ale dosud jsme viděli, že ačkoliv na nich jezdily jen čtyři vozy, tak to vypadá, že se to s těmi žmolky zlepšilo. Pirelli tvrdě pracuje na tom, aby zareagovalo na obtížnou sezonu a obtížnou situaci, které čelilo,“ uzavírá šéf Scuderie.

V Bahrajnu se jezdilo od úterý do čtvrtka, přičemž testů se zúčastnila čtveřice týmů ve složení Toro Rosso, Red Bull, Mercedes a Ferrari.

Jízdy se nicméně neobešly bez problémů. Během čtvrtečního dopoledne totiž Niku Rosbergovi znenadání praskla v plné rychlosti pneumatika a poškodila jeho monopost. V důsledku toho se Mercedes rozhodl své bahrajnské účinkování předčasně ukončit.

Další článek: Kobajaši by se mohl vrátit na rošt s Caterhamem

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)