Uplynuvší bahrajnský test přinesl první náznaky toho, jak by mohla z pohledu pneumatik vypadat nadcházející sezona. Podle Scuderie dostálo Pirelli svých slov a vyvinulo pneumatiky, které se již nebudou tolik drolit.
V letošní sezoně Pirelli často slýchávalo kritiků ze stran jednotlivých jezdců, kteří si stěžovali na nadměrné množství žmolků na trati. Ty se hromadily mimo ideální stopu a značně pilotům ztěžovaly práci při předjíždění. Kritická v tomto ohledu byla zejména super měkká směs.
Před dvěma týdny se pak Italové nechali slyšet, že je jejich cílem tento problém pro příští rok vyřešit. A jak se zdá, to se jim také podařilo. Během třídenních testů na Šakhiru si toho všiml šéf Ferrari Stefano Domenicali.
“Pirelli pracovalo v Bahrajnu, což je jedna z nejtěžších tratí, na které jezdíme. To proto bylo důležité, že tam pojedeme v únoru testovat,“ cituje Domenicaliho Autosport.
“Pneumatiky pro příští rok nebudou definovány po tomhle testu, ale až po druhých jízdách v Bahrajnu, a my se novým pneumatikám přizpůsobujeme.“
“Ale dosud jsme viděli, že ačkoliv na nich jezdily jen čtyři vozy, tak to vypadá, že se to s těmi žmolky zlepšilo. Pirelli tvrdě pracuje na tom, aby zareagovalo na obtížnou sezonu a obtížnou situaci, které čelilo,“ uzavírá šéf Scuderie.
V Bahrajnu se jezdilo od úterý do čtvrtka, přičemž testů se zúčastnila čtveřice týmů ve složení Toro Rosso, Red Bull, Mercedes a Ferrari.
Jízdy se nicméně neobešly bez problémů. Během čtvrtečního dopoledne totiž Niku Rosbergovi znenadání praskla v plné rychlosti pneumatika a poškodila jeho monopost. V důsledku toho se Mercedes rozhodl své bahrajnské účinkování předčasně ukončit.