V příštím roce by mohlo dojít ke zrušení maximálního množství paliva na závod

V úterý se v Paříži sejde Strategická skupina. Na stole bude několik možných změn, ale o pravidlech pro rok 2021 se podrobněji diskutovat nemá.
V příštím roce by mohlo dojít ke zrušení maximálního množství paliva na závod

Tématem jednání podle Auto Motor und Sport nebudou pravidla pro rok 2021. Liberty chce s týmy jednat na toto téma samostatně a na speciálních schůzích. Například na konci dubna proběhne schůze ohledně změn motorů.

Největším tématem diskuse má být zrušení palivového limitu. Ten byl s nástupem hybridní éry stanoven na 100 kg a později kvůli těžším vozům zvýšen na 105 kg. Od roku 2019 by mohl být zcela zrušen.

Jezdci musí letos šetřit palivo opět o něco více. Vozy jsou o něco těžší, ale zejména se vývojem zvýšil přítlak, což automaticky znamená větší odpor a tedy spotřebu. 

Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

Nico Hülkenberg prozradil, že v Austrálii musel nasadit Lift & Coast a to přesto, že na trati byl během závodu safety car, což jezdcům ušetří nějaký ten kilogram paliva. Ideální to nebylo ani v Bahrajnu. Mercedes má tradičně velmi dobrou spotřebu, přesto jeho inženýři odhadli, že by bylo potřeba asi o 4 kg více paliva, aby se mohl jet závod naplno. 

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Pokud návrh projde, dramaticky se množství paliva ve vozech nezvýší. Platí totiž ještě limit průtoku paliva – 100 kg/h. Také efektivita bude odměněna, protože každý kilogram samozřejmě znamená pomalejší čas na kolo. Pokud musíte mít na startu o 5, 10 kg více než soupeř, tak je to pochopitelně nevýhoda. 

Foto: Getty Images / Lars Baron 

Diskuze (6) Další článek: Řím ePrix: Rosenqvist po chybě daroval vítězství Birdovi
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup
14. listopadu | Bývalý šéf Porsche ve WEC Andreas Seidl by mohl zamířit do F1 do vedení některého z týmů. Není ale jasné, kterého...

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10