V příštím roce by mohlo dojít ke zrušení maximálního množství paliva na závod

V úterý se v Paříži sejde Strategická skupina. Na stole bude několik možných změn, ale o pravidlech pro rok 2021 se podrobněji diskutovat nemá.
V příštím roce by mohlo dojít ke zrušení maximálního množství paliva na závod

Tématem jednání podle Auto Motor und Sport nebudou pravidla pro rok 2021. Liberty chce s týmy jednat na toto téma samostatně a na speciálních schůzích. Například na konci dubna proběhne schůze ohledně změn motorů.

Největším tématem diskuse má být zrušení palivového limitu. Ten byl s nástupem hybridní éry stanoven na 100 kg a později kvůli těžším vozům zvýšen na 105 kg. Od roku 2019 by mohl být zcela zrušen.

Jezdci musí letos šetřit palivo opět o něco více. Vozy jsou o něco těžší, ale zejména se vývojem zvýšil přítlak, což automaticky znamená větší odpor a tedy spotřebu. 

Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

Nico Hülkenberg prozradil, že v Austrálii musel nasadit Lift & Coast a to přesto, že na trati byl během závodu safety car, což jezdcům ušetří nějaký ten kilogram paliva. Ideální to nebylo ani v Bahrajnu. Mercedes má tradičně velmi dobrou spotřebu, přesto jeho inženýři odhadli, že by bylo potřeba asi o 4 kg více paliva, aby se mohl jet závod naplno. 

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Technika F1 v roce 2018: změny v oblasti pohonných jednotek

Pokud návrh projde, dramaticky se množství paliva ve vozech nezvýší. Platí totiž ještě limit průtoku paliva – 100 kg/h. Také efektivita bude odměněna, protože každý kilogram samozřejmě znamená pomalejší čas na kolo. Pokud musíte mít na startu o 5, 10 kg více než soupeř, tak je to pochopitelně nevýhoda. 

Foto: Getty Images / Lars Baron 

Diskuze (6) Další článek: Řím ePrix: Rosenqvist po chybě daroval vítězství Birdovi
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.