V příští sezóně čekají formuli 1 čtyři hlavní technické změny

the michelin  |  01. 12. 2010 12:18

Tak na tohle jsem vysostně zvědav

atac  |  01. 12. 2010 11:46

uvítal bych možnost tankovat a nastavit obě křídla naprosto libovolně a nařízení poměru rozložení se mit taky nelíbí

Jeffy Machrson  |  30. 11. 2010 21:55

Mě se tedy pravidlo zadního křídla vůbec nelíbí. Stačilo by zakázat defenzivní styl jízdy, po vzoru amerických soutěží a dovolit týmům pracovat na podvozku místo toho prkna. Přítlak generovaný podtlakem na podvozku není tak nachýlný na špinavý vzduch a díky tomu se dá jezdit těsně za sebou i v rychlých zatáčkách. Difuzor by měl být také bez omezení, už proto, že tvar "jednoduchého" difuzoru se stejně bude pohybovat na hranici pravidel a zase bude záležet kdo to jak okecá. Nemluvě o tom, že i difuzor není tak nacýlný na špinavý vzduch. Samozřejmě auto by měla mnohem větší přítlak a to by se dalo regulovat max. plochou zadního křídla, který je jednak závislý na čistém vzduchu a za druhé, vytváří turbulence za vozem a tím špinavý vzduch za sebou. Když to shrnu tak FIA dělá pořád vše obráceně než by měla a když pak zjistí, že nové změny jsou na nic tak vymyslí ještě větší kravinu.

PanekHK  |  01. 12. 2010 08:55

Sorry ale právě dvojtý difuzor je problém, který způsobuje, že rychlejší formule nemůže soupeře předjed, protože než si nachystá útok tak si opotřebí přední pneu. A výsledkem je vyčkávací kroužení s odstupem za soupeřem.

Přítlak generovaný podtlakem byl zakázán z bezpečnostních důvodů. Zatímco "křídla" generují přítlak téměř pořád, tak podtlak pod autem dokáže během chvilky snížit svojí účinnost ze 100% na 7%! Stačí jen aby světlá výška vozu překročila mezní hranici. To může nastat klidně najetím vozu na nerovnost nebo na drobnou překážku na trati.
A jestli si nedovedeš představit, co dokáže udělat s autem takto veliká ztráta přítlaku, tak se vzpomeň, jak dopadly formule, kterým na konci rovinky třeba upadlo křídlo.

Jeffy Machrson  |  01. 12. 2010 11:29

Tak se podívej na závody GP2. Ty mohou jezdit těsně za sebou, protože nemají desku na spodku vozu. A nepsal jsem, jezdit bez zadního křídla, ale pouze omezit aerodynamické prvky a jedno z toho by mělo být menší zadní křídlo. To s tím uraženým zadním křídlem je trošku mimo mísu, protože ten vždycky způsobí problém, ale čím více přítlaku generuje, tím horší to bude v případě jeho ztráty. Difuzor a podvozek ti jen tak neupadne

Jeffy Machrson  |  01. 12. 2010 11:34

A ten zákaz nebyl jen z bezpečnostních důvodů, ale také proto, že auta díky tomu jezdila v zatáčkách mnohem rychleji. Pokud by měl vůz F1 omezenou aerodynamiku něco po vzoru GP2, tak by to takový problém nebyl. Právě dokonalá aerodynamika vozu způsobuje, že jsou F1 na čistém vzduchu přespříliš závislý. Nevím o další formulové sérii, která by měla na podvozku desku a zajímavé je, že nemají takový problém jezdit těsně za sebou.

PanekHK  |  01. 12. 2010 12:02

Přísavný efekt je ve všech formulových seriích pod hlavičkou FIA zakázán! To, že GP2 jezdí těsně za sebou je tím, že:
1. Jezdí menší rychlostí = menší turbulence
2. Mají menší aerodynamiku = menší turbulence

F1 má desku na spodu vozu pro kontrolu porušování pravidla o minimální světlé výšce.

Jeffy Machrson  |  01. 12. 2010 14:04

Tím chceš říci, že všechny série mají na podvozku prkno. Ale prkno kontroluje výšku ale za "b" neumožňuje "tvarovat" podlahu tam kde deska je.
No, většina formulových sérií má jednotné šasi takže je to spíš na tom, jak se dohodnou s FIA než že by to bylo vyloženě zakázáno. Těžko někomu nakážeš, že nesmí vůbec tvarovat podlahu resp. podvozek.
A s těma GP2 jseš úplně vedle. Na to, že mají GP2 skoro poloviční výkon v porovnání s F1, tak týmy jako Lotus jezdí s naloženým vozem cca. stejné časy jako GP2 v nejrychlejších kolech. Takže zase takový rozdíl to není.Podle mě tady vaříš z vody a moc o tom nevíš

PanekHK  |  01. 12. 2010 14:36

Je vidět, že nevíš s kým diskutuješ.
1. Výkon motoru GP2 není poloviční, ale zhruba 68% výkonu F1
2. F1 jezdí na 2x delší závod. Takže porovnávat Fastest laps GP2 s časy naložené F1 je zase mimo. Už jen pro tu spotřebu motorů F1.
3. Nikde jsem neřekl, že prkno mají všechny serie. Řekl jsem, že prkno má F1 pro kontrolu světlé výšky. Řekl jsem, že všechny série mají zakázaný přísavný efekt z důvodu bezpečnosti.
4. Aerodynamický výkon GP2 je o hodně nižší než u F1, ale to také znamená méně bordelu za vozem a zároveň menší Aerodynamický odpor.

Jeffy Machrson  |  01. 12. 2010 22:22

1. Jaký je rozdíl mezi skoro poloviční a 68% výkonu ? Taky si můžu najít přesnou specifikaci a porovnat.
2. Psal jsem, že naložená slabší F1 je skoro stejně rychlá jako nenaložená GP2. Takže nevím co chceš na tom vyvracet ?
3. Když nemáš na podvozku prkno, tak jistý přísavný efekt tam je i když je zakázán. On je i v F1, ale díky prknu dost omezený.
4. Aerodynamický výkon je menší, výkon vozu je 68% , podle tvého přisavný efekt zakázaný, tak jak mi vysvětlíš že nejpomalejší F1 v kvaldě měla čas 1:45,296 a nejrychlejší v GP2 1:48,559. Rozdíl cca. 3 % při cca. stejném natankování !!! To asi budou v GP2 asi lepší piloti, co ? Jsem zvědav jak mi tohle vysvětlíš ?

PanekHK  |  01. 12. 2010 14:39

Doporučím ti, nastuduj si něco o laminárním proudění kapalin, úplavu a dinamické turbulenci.

Jeffy Machrson  |  30. 11. 2010 21:47

Zákaz dvojitých difuzorů ? Brawn už staví trojitý, to v pravidlech zakázaný není

Jeffy Machrson  |  30. 11. 2010 21:45

To bude sranda až jezdec o kolo zpět pojede na nižší křídlo, protože bude mít před sebou jezdce v pořadí a za ním nebude stíhat jezdec, který bude o kolo dál .

eagle F1  |  30. 11. 2010 20:33

...všechny jmenované technické změny se mi líbí.
Nejvíc asi zákaz F-potrubí...

Jenom až tak moc nerozumím, proč je maximum naakumulované elektrické energie omezeno na 400 kJ. Přijde mi to trochu jako brzda pokroku, ale třeba mi to někdo vysvětlí...

Jeffy Machrson  |  01. 12. 2010 14:12

To s tebou souhlasím. Někdo bude investovat miliony, aby pak mohl využít jen část kapacity ? Je to snad taky souboj inženýrů a technologií ale tohle je rovnostářství. :-S Ať ukáží borci, co s této jinak odpadní energie umějí vytáhnout zpátky.


1 2 3 4 5 6