Pravidla, která mají zabránit foukání podlah vozů výfukovými plyny, nejsou podle šéfa Mercedesu GP Rosse Brawna stoprocentní.
FIA se snaží zamezit využívání výfukových plynů pro aerodynamické účely, proto do regulí 2012 nastavila parametry výfuků tak, aby směrovaly nahoru a nebylo možné je zneužívat. Podle Brawna by se ale mohly najít mezery.
"Podle mě to bohužel není stoprocentně vyřešené a Technická pracovní skupina bude mít další jednání," cituje šéfa Mercedesu GP Autosport. "Jak do toho pronikáme, tak se všichni snaží uzavřít všechny mezery, ale není zaručeno, že někdo nepřijde s nějakým trikem."
"Jsou (pravidla) celkem robustní, ale neřekl bych, že stoprocentní. Potíž je podle mě v tom, že jsme ve fázi, kdy týmy spíš začnou využívat příležitosti, než aby měnily pravidla. Týmy nejdříve procházejí obdobím, kdy hledají co nejlepší pravidla v dobré víře a s dobrými úmysly."
"Pak přijde doba, kdy jsou tato pravidla v dobré víře uzavřena. Ale pokud nějaký inženýr přijde s dobrým nápadem, musíme ho zvážit. V našem případě jsou (výfuky) celkem konvenční, ale budeme si muset počkat, jestli někdo jiný nepřijde s něčím dramatickým."
"Neřekl bych, že jsem si jistý, že tu nebude žádné inovativní řešení výfuků, protože jakmile jsme se jednou něco naučili, nemůžeme se to odnaučit. Síla a výkon, které přicházejí z výfuků s využitím jejich energie, jsou podstatné. A lidé teď dobře vědí, co můžou s výfuky a nastavením motoru udělat, aby ten efekt zvětšili."