Tým Lotus zůstal po ukončení společných testů ve Valencii sám a během soukromých jízd vystřídal ve svém novém voze tři jezdce.
Lotus vynechal ve Valencii úterý, právě aby mohl jezdit sám v pátek. Okruh Ricarda Torma měl jen pro sebe a využil toho i pro pořízení filmových záběrů. Pro tento účel posadil do vozu Ricarda Teixeiru. Poté v testování pokračovali závodní piloti.
Zatímco ve středu a ve čtvrtek značně ovlivnily program Lotusu problémy s posilovačem řízení, v pátek už jezdil Lotus T128 bez problémů. "Mohli jsme se začít zabývat vyvážením vozu mnohem detailněji a měl jsem stejné dojmy jako první den. Myslím, že máme pro letošní rok dobré auto," hodnotil Heikki Kovalainen.
"Ve srovnání s loňským rokem dosáhl vůz nejzřetelnějšího pokroku díky nižšímu těžišti. Šasi je menší a můžeme mnohem efektivněji využívat závaží, což ve svém důsledku přináší vyvážení, které jsme loni neznali. Teď můžu zatáčet, aniž bych musel neustále korigovat nedotáčivost nebo přetáčivost, protože celá záď byla navržena s ohledem na motor Renault a převodovku Red Bull. Aerodynamicky je mnohem efektivnější."
Jarno Trulli jezdil při svém prvním seznámení s vozem jen zaváděcí kola, protože neměl posilovač řízení. V pátek konečně jezdil bez omezení. "Odjeli jsme celkem 91 kol v podstatě bez problémů a začali jsme získávat cit pro auto. O tom ten test byl," popisoval. "Co se týče vyvážení, souhlasím s Heikkim. Zdá se, že máme dobré auto, na kterém můžeme v dalších testech pracovat a rychle se dostat do situace, kdy budeme moci bojovat s týmy před námi."