V neutěšené situaci se Virgin spoléhá na zkušenosti Pata Symondse

Virgin Racing nastoupil do letošní sezóny ve špatné formě. Se zlepšováním celého týmu má pomoci jeden z aktérů singapurského podvodu Pat Symonds.
V neutěšené situaci se Virgin spoléhá na zkušenosti Pata Symondse

Bývalý technický šéf Renaultu Pat Symonds má kvůli podílu na úmyslné nehodě Nelsona Piqueta v GP Singapuru 2008 zákaz pracovat na plný úvazek ve formuli 1 do konce příštího roku. Od začátku letošního roku ale působí jako konzultant týmu Virgin.

A protože se ruské stáji vstup do sezóny vůbec nevydařil, obrátila se na Symondse, aby našel příčiny neúspěchu. "Je třeba říct, že Pat, který pro nás pracuje dva měsíce, dělá audit týmu," uvedl šéf stáje John Booth pro Autosport. "Pracuje s inženýry na každodenní bázi, ale jeho hlavním úkolem v tuto chvíli je zhodnotit, jak na tom jsme. Jsem si jistý, že během měsíce nebo dvou nám představí závěry a doporučení."

Podle Bootha má Symonds velkou důvěru, protože má ve formuli 1 velké zkušenosti a dokázal se s týmem Renault dostat na úplný vrchol. "Když vám někdo jako Pat něco schválí, hodně vás to povzbudí," řekl.

Základní problém Virginu ale není žádným tajemstvím. "Schází nám přítlak. O tom není pochyb. Musíme si prostě vyhrnout rukávy a vyřešit to," konstatoval Booth. Tým proto nasadí v Turecku přepracované auto. Bude mít novou podlahu, výfuky, přední křídlo a vylepšené brzdy a difuzor.

Booth navíc zvažuje, že by tým upustil od svého unikátního vývojového přístupu, který spoléhá výhradně na počítačové simulace. "Nemyslím, že je testování v aerodynamickém tunelu tak neefektivní a drahé jako před čtyřmi roky. Myslím, že díky daným omezením jsou lidé ve formuli 1 v aerodynamických tunelech mnohem šikovnější a efektivnější než před čtyřmi lety," dodal. Podobně jako HRT by Virgin mohl využít aerodynamický tunel Mercedesu v Brackley.

Další článek: Spojení týmu Lotus s Caterhamem potvrzuje obchodní rejstřík

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10