Red Bull si sice plánuje, že se pokusí ve zbytku sezóny co nejvíce snížit ztrátu na Mercedes, která měla v Německu činit 0,3 s, ale Hamilton trochu brzdí jejich nadšení.
„Upřímně, je tu kvóta, do které jste schopni používat motor a já se ji ani nepřiblížil, uvedl Hamilton. Výkon motoru jsem snížil ve druhém nebo třetím kole. Tak nějak to bylo. Bylo to velmi brzy. Potom jsem byl schopen to udržet.“
V pozdější fázi závodu sice Hamilton jel naplno, ale jen krátce před zastávkou a v posledním stintu.
„Když (Red Bully) začaly jezdit časy okolo 1:18.4 a já čtyři nebo pět kol šetřil své pneumatiky, se náskok zmenšil docela rychle. Řekl jsem si: ‘Ok, šest sekund je už dost málo’. Přešel jsem do normálního závodního režimu a trochu se vzdálil.“
Hamilton svou pohonnou jednotku šetřil z pochopitelných důvodů. V případě MGU-H a turba je už na pátém kuse. Je velmi pravděpodobné, že ve Spa nebo v dalším závodě v Monze nasadí šesté nebo rovnou i sedmé kusy a dostane penalizaci nejméně deseti míst.
Foto: Getty Images / Mark Thompson