V Monze můžeme očekávat pomíchaný startovní rošt

V Monze můžeme očekávat pomíchaný startovní rošt

Nemysleme si však, že se Red Bull bude nějak výrazněji trápit, na což spoléhají jeho soupeři i nezanedbatelná část veřejnosti.

Jen co skončil závod v Belgii, mohli jsme slyšet mnoho zpráv o tom, jak těžké to bude Red Bull v Itálii mít. Že prý dlouhé rovinky na Monze způsobí, že Red Bull nebude mít na McLaren ani na Ferrari. Nejsem o tom zrovna přesvědčen. Dovolte mi vysvětlit proč.

Závod bude představovat novinku v tom, že na okruhu budou dvě individuální zóny pro užití DRS. Jedna se bude nacházet na startovní rovince a druhá mezi výjezdem ze zatáček Lesmo a šikanou Variante Ascari. Bude se jednat o dvojnásobně lákavá místa k předjetí. Více by se mi asi líbila DRS zóna na rovince před Parabolicou, jelikož hrboly na rovince za zatáčkami Lesmo komplikují život při odhadování vhodného okamžiku k pokusu o předjetí.

V minulosti tu týmy na vozy nasazovaly malinká zadní křídla, aby maximalizovaly nejvyšší rychlost na rovinkách. Tento přístup díky DRS vezme za své, obzvláště pak v kvalifikacích. Jsem si jist, že většina týmů zaujme konvenčnější způsob nastavení vozů. Budou chtít větší přítlak pro lepší projíždění zatáčkami (což loni vyzkoušel Jenson Button a vyplatilo se mu to), což bude klíčové při výjezdu z Lesmo.

To vše napovídá tomu, že nejsilnějším vozem zde bude ten, který má nejlepší celkovou aerodynamiku a nikoliv ten, který disponuje nejlepším motorem a brzdami. A není žádným tajemstvím, o jaký tým se jedná. Ostatně, i kdyby se Sebastianu Vettelovi a Marku Webberovi víkend nepodařil, nemůžeme očekávat, že dojedou mimo první šestici. Neměli bychom být ale překvapeni poněkud pomíchaným pořadím na startu závodu, jelikož týmy v kvalifikaci přistoupí k různým kompromisům, co se zpřevodování a nastavení křídel týče. Činí tak s ohledem na výkonnost v závodě a zejména pro jeho střední část, kdy se vozy nejvíce blíží svým průměrným časům na kolo.

Schumacher je na koni

Ve Spa jsme byli svědky velkého postupu vpřed v podání Michaela Schumachera. Měl rychlost, jakou od něho očekáváme každý víkend. Myslím, že psychologická výhoda, jakou díky svému výkonu získal, mu velmi pomůže. Nebylo by žádným překvapením, kdybychom něčeho podobného byli svědky i ve zbývajících letošních závodech. Jak se Michael blíží ke konci své kariéry, přeji mu, aby předtím, než definitivně pověsí helmu na hřebík, získal alespoň jeden velký výsledek, ať už se tak stane kdykoliv.

Vrátí se Lewis do hry?

Bude zajímavé sledovat, jaký Lewis Hamilton do Monzy dorazil. Nemyslím tím Hamiltona jako pilota, ale člověka mimo kokpit. Způsob, jakým letos kritizoval komisaře a soupeře, se zdál být mimo jeho charakter. A Spa nebylo výjimkou. Po závodě ale pak přišel s omluvou a tím, že vinu za kolizi s Kobajašim bere ze 100% na sebe. Nejde ani tak o to, že to podle mého názoru nebyla pouze chyba Lewise. Malým překvapením je, že sám přišel s tak upřímným vyjádřením. Nedokážu odhadnout, zda tak učinil kvůli tomu, aby získal zpět pošramocenou důvěru fanoušků. Lidem, kteří ho nemají rádi, letos poskytl hodně munice. Nebo se možná opravdu mění, což se v průběhu života stane každému. Uvidíme ve zbývajících závodech.

Doporučujeme

Články odjinud