V Monze budou dva úseky pro DRS, týmy systém chválí i po Belgii

Navzdory až příliš snadnému předjíždění ve Spa se chystá FIA povolit používání zadního pohyblivého křídla na dvou místech trati v Monze. Týmy říkají, že tak to fanoušci chtěli.
V Monze budou dva úseky pro DRS, týmy systém chválí i po Belgii

V belgické Grand Prix jezdci hojně využívali systém pro snížení odporu vzduchu zadního křídla (DRS), což vyústilo v nemalý počet předjížděcích manévrů, které byly na první pohled až příliš snadné.

"Myslím, že celkově vzato to lidé chtějí," řekl šéf asociace týmů a McLarenu Martin Whitmarsh. "Vraťte se zpět, FOTA udělala detailní průzkum mínění fanoušků a ať už tomu chceme věřit nebo ne, fanoušci chtěli víc předjíždění. Pokud takový průzkum uděláte a fanoušci vám řeknou, že to chtějí, byli byste arogantní, kdybyste to ignorovali."

Whitmarsh připomněl, že lidé s nostalgií vzpomínají na dobu před 35 lety, kdy se vozy předjížděly s využitím aerodynamického pytle. "Co se týče těch, kdo DRS a KERS kritizují, tak si myslím, že tyto věci přispěly k atraktivitě podívané," pokračoval.

"Šampionát je především zajímavý sám o sobě, ale my musíme předvádět působivou podívanou. Podívejte se na posledních pět závodů, byly všechny poutavé, tenhle musel být fantastický, auta vypadala dobře, hodně se předjíždělo. Byl bych radši, kdyby se té podívané účastnila vpředu stříbrná a červená auta, ale na tom pracujeme."

Šéf Ferrari Stefano Domenicali vysvětlil předjíždění v Belgii tím, že se vozům nečekaně dařilo držet jeden druhého už v Eau Rouge, takže na začátku aktivační zóny zadního křídla už byly těsně za sebou, což mělo za následek snadné předjíždění.

Že by předjíždění bylo moc, si evidentně nemyslí FIA. Do Monzy totiž připravuje rovnou dvě zóny pro zadní křídlo, poprvé dokonce na sobě nezávislé. Zatímco v Kanadě a Valencii byly také dvě zóny, měly jedno společné detekční místo pro měření rozdílu mezi vozy. V Monze bude mít každá své.

Královský park nabídne v italském závodě jednu zónu DRS na cílové rovince a druhou mezi zatáčkou Lesmo 2 a šikanou Ascari. Jestli je rozdíl mezi vozy menší než jedna sekunda, což je podmínka pro použití DRS, bude FIA měřit v prvním případě na výjezdu z Parabolicy, v tom druhém před zatáčkou Lesmo 2.

Diskuze (58) Další článek: Renault má ze Senny smíšené pocity, ale převažují ty pozitivní
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.
17. října | Kimi Räikkönen dnes slaví 42. narozeniny.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00