V Montrealu bude opět v akci hyperměkká, Pirelli očekává více zastávek

V Montrealu bude opět v akci hyperměkká, Pirelli očekává více zastávek

Dva týdny utekly jako voda a F1 se z Monaka přesouvá do Kanady. Zcela jiný okruh, ale stejné pneumatiky. V Montrealu bude mít hyperměkká pneumatika svůj skutečně ostrý debut.

Hyperměkkou pneumatiku jsme poprvé viděli v závodě v Monaku. V Kanadě to ale bude ten pravý křest ohněm. Pirelli přiveze tři nejměkčí směsi. 

„Povrch je naprosto hladký, ale díky nominaci nejměkčí kombinace pneumatik, kterou jsme kdy do Kanady přivezli, bychom měli vidět strategie více než jedné zastávky v boxech,“ řekl Mario Isola.

„V minulosti byla vždy v tomto závodě extrémně široká škála strategií a příchod hyperměkkých pneumatik by měl možnosti ještě dále otevřít. Ve skutečnosti teď nikdo přesně neví, jak se projeví opotřebení a degradace. Data nasbíraná během volných tréninků budou důležitější než kdy jindy“. 

944db7a9-c7dc-4856-8275-fc51e58e65ae.jpg

Tři nominované směsi

  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)
  • Hyperměkká směs (růžová)

Okruh z pohledu pneumatik

  • Opětovně byly vybrány směsi superměkká (červená), ultraměkká (fialová) a hyperměkká (růžová) pneumatik P Zero. Celý víkend bychom tak měli na okruhu vidět spoustu akce.
  • Okruh Gillese Villeneuvea se mimo Velkou cenu zřídkakdy využívá, takže vývoj trati od pátku do neděle bude obzvláště vysoký.
  • Kanada je o trakci a brzdění, spíše o silách v přímce než bočních. Pro brzdy jde o jeden z nenáročnějších okruhů celého roku a jejich přehřátí bude mít vliv i na pneumatiky.
  • Počasí je nepředvídatelné – v roce 2011 (návrat Pirelli do Formule 1) se Velká cena Kanady stala nejdelším závodem v historii tohoto sportu kvůli neustálým přerušením deštěm.
  • Okruh má velmi malé únikové plochy, takže vyjetí safety caru, které ovlivní závodní strategii, je běžné.

Výběr jezdců

kand.jpg

Doporučujeme

Články odjinud