V Monaku se bude dařit Lotusu, předpovídá Pirelli

Na zákládě svých znalostí práce týmů s pneumatikami se Pirelli domnívá, že v nadcházejícím závodě v Monte Carlu bude znovu silný Lotus. Počítat je třeba i s Williamsem.
V Monaku se bude dařit Lotusu, předpovídá Pirelli

Monako je tradičně velmi těžko předvídatelný závod a letos to platí dvojnásob. U Pirelli mají však své tipy. "Je třeba předpokládat, že bude hodně vzrušující," řekl sportovní šéf italského výrobce Paul Hembery o GP Monaka pro Autosport.

"Je to trať, která vyžaduje dobrou trakci. My tam jedeme s měkkou a super měkkou směsí, které jsou pro tyto podmínky velmi dobré. V Bahrajnu jsme viděli, že měl na výjezdu z pomalých zatáček dobrou trakci Lotus, takže se dá předpokládat, že Lotus bude silný. A Williams poskočil vpřed."

Hembery očekává, že týmy budou znovu volit různé strategie, ale není si jistý, zda se stejně jako loni potkají na prvních třech místech vozy jedoucí každý na odlišný počet zastávek v boxech.

Co se týče týmu Lotus, tak ten si sám tolik nevěří. "Když si vezmete Barcelonu, byli jsme opravdu silní v prvních dvou sektorech, které jsou rychlejší, a méně dobří ve třetím sektoru, který je pomalejší a točivější," vysvětloval technický ředitel týmu James Allison.

"Když se ohlédneme za všemi pěti závody, tak se nám nejméně dařilo v Číně, což je trať s malým počtem rychlých zatáček a s velkým počtem rozjezdů z pomalých pasáží, kde je důležitá trakce. Takže nás okolnosti vedou k úvaze, že Monako nebude našemu vozu sedět."

Podle Allisona ale není důvod k pesimismu, protože jde jen o dohady. "Zatáčky v Monaku jsou tak pomalé, že srovnání výkonnosti v rychlých a pomalých zatáčkách na ostatních okruzích pro něj není moc dobrým ukazatelem formy," poukázal.

"Navíc v Monaku hrají dovednosti jezdců větší roli než na většině okruhů a my máme to štěstí, že máme pár slušných pilotů. A konečně v Monaku hodně dělá sebedůvěra jezdce, důvěra, kterou může vložit do vozu s vědomím, že ho nezradí. E20 bylo doposud velmi předvídatelné, snadno ovladatelné, a stejné kvality má i (motor) R30."

Další článek: Jako nástupce Schumachera se Mercedesu líbí Di Resta