V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Před dvěma lety měla v Monaku premiéru do letošního roku nejměkčí pneumatika Pirelli – ultraměkká. Nyní si odbude svůj závodní debut hyperměkká.
V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Zatímco Carlos Sainz si myslí, že hyperměkká udělá z kvalifikace v Monaku „šílenou věc“, podle Pirelli je hyperměkká vhodná spíše do závodu a nejspíše přinese jen jednu zastávku. Potenciál hyperměkké uvidíme podle Pirelli až o dva týdny později v Montrealu.

„Hyperměkkou směs jsme otestovali v Abu Dhabí a v Barceloně,“ řekl Isola. „Okruh v Abu Dhabí je Monaku bližší a tam byla hyperměkká směs téměř o sekundu pomalejší než ultraměkká. O víkendu bychom opět mohli vidět prolomení rekordu na kolo. Nicméně je hyperměkká směs vhodnější spíše pro závod než pro kvalifikaci, ale uvidíme, jak se přizpůsobí jedinečným požadavkům okruhu v Monaku a jaký bude mít vliv na strategii.“

„Vyhodnocení dat z volných tréninků bude obzvláště důležité. Jezdci si vybrali 8 až 11 sad hyperměkké směsi, takže její nasazení o vikendu určitě uvidíme, když ovšem bude sucho“. 

Klepněte pro větší obrázek

Tři nominované směsi

  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)
  • Hyperměkká směs (růžová)

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Monako je nejkratší a nejpomalejší okruh roku, klíčem k úspěchu je nastavení co nejvyššího přítlaku a přilnavosti pneumatik.
  • Městský okruh slouží mimo závody pro běžný provoz, trať může být místy znečištěná a kluzká.
  • VC Monaka byla téměř vždy závodem o jedné zastávce v boxech. Uvidíme, zda nasazení hyperměkké směsi tento trend změní.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je nejnižší z celého roku. Pro pneumatiky je to lehká trať.
  • Kvalifikace je klíčem k úspěchu, jelikož se jedná o jeden z okruhů, kde je předjíždění nejsložitější. Ale také je zde vysoká šance na vyjetí safety caru, což může ovlivnit závod.
  • V tomto období může být počasí různé a déšť při Velké ceně Monaka je jednou z největších výzev ve Formuli 1.

Výběr jezdců

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (10) Další článek: Druhý Schumacher či Senna? Leclerc zůstává nohama na zemi
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
18. října | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
18. října | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10