V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Před dvěma lety měla v Monaku premiéru do letošního roku nejměkčí pneumatika Pirelli – ultraměkká. Nyní si odbude svůj závodní debut hyperměkká.
V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Zatímco Carlos Sainz si myslí, že hyperměkká udělá z kvalifikace v Monaku „šílenou věc“, podle Pirelli je hyperměkká vhodná spíše do závodu a nejspíše přinese jen jednu zastávku. Potenciál hyperměkké uvidíme podle Pirelli až o dva týdny později v Montrealu.

„Hyperměkkou směs jsme otestovali v Abu Dhabí a v Barceloně,“ řekl Isola. „Okruh v Abu Dhabí je Monaku bližší a tam byla hyperměkká směs téměř o sekundu pomalejší než ultraměkká. O víkendu bychom opět mohli vidět prolomení rekordu na kolo. Nicméně je hyperměkká směs vhodnější spíše pro závod než pro kvalifikaci, ale uvidíme, jak se přizpůsobí jedinečným požadavkům okruhu v Monaku a jaký bude mít vliv na strategii.“

„Vyhodnocení dat z volných tréninků bude obzvláště důležité. Jezdci si vybrali 8 až 11 sad hyperměkké směsi, takže její nasazení o vikendu určitě uvidíme, když ovšem bude sucho“. 

Klepněte pro větší obrázek

Tři nominované směsi

  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)
  • Hyperměkká směs (růžová)

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Monako je nejkratší a nejpomalejší okruh roku, klíčem k úspěchu je nastavení co nejvyššího přítlaku a přilnavosti pneumatik.
  • Městský okruh slouží mimo závody pro běžný provoz, trať může být místy znečištěná a kluzká.
  • VC Monaka byla téměř vždy závodem o jedné zastávce v boxech. Uvidíme, zda nasazení hyperměkké směsi tento trend změní.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je nejnižší z celého roku. Pro pneumatiky je to lehká trať.
  • Kvalifikace je klíčem k úspěchu, jelikož se jedná o jeden z okruhů, kde je předjíždění nejsložitější. Ale také je zde vysoká šance na vyjetí safety caru, což může ovlivnit závod.
  • V tomto období může být počasí různé a déšť při Velké ceně Monaka je jednou z největších výzev ve Formuli 1.

Výběr jezdců

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (10) Další článek: Druhý Schumacher či Senna? Leclerc zůstává nohama na zemi
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00