V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Před dvěma lety měla v Monaku premiéru do letošního roku nejměkčí pneumatika Pirelli – ultraměkká. Nyní si odbude svůj závodní debut hyperměkká.
V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Na kvalifikaci se hodit nebude

Zatímco Carlos Sainz si myslí, že hyperměkká udělá z kvalifikace v Monaku „šílenou věc“, podle Pirelli je hyperměkká vhodná spíše do závodu a nejspíše přinese jen jednu zastávku. Potenciál hyperměkké uvidíme podle Pirelli až o dva týdny později v Montrealu.

„Hyperměkkou směs jsme otestovali v Abu Dhabí a v Barceloně,“ řekl Isola. „Okruh v Abu Dhabí je Monaku bližší a tam byla hyperměkká směs téměř o sekundu pomalejší než ultraměkká. O víkendu bychom opět mohli vidět prolomení rekordu na kolo. Nicméně je hyperměkká směs vhodnější spíše pro závod než pro kvalifikaci, ale uvidíme, jak se přizpůsobí jedinečným požadavkům okruhu v Monaku a jaký bude mít vliv na strategii.“

„Vyhodnocení dat z volných tréninků bude obzvláště důležité. Jezdci si vybrali 8 až 11 sad hyperměkké směsi, takže její nasazení o vikendu určitě uvidíme, když ovšem bude sucho“. 

Klepněte pro větší obrázek

Tři nominované směsi

  • Superměkká směs (červená)
  • Ultraměkká směs (fialová)
  • Hyperměkká směs (růžová)

Okruh z pohledu pneumatik 

  • Monako je nejkratší a nejpomalejší okruh roku, klíčem k úspěchu je nastavení co nejvyššího přítlaku a přilnavosti pneumatik.
  • Městský okruh slouží mimo závody pro běžný provoz, trať může být místy znečištěná a kluzká.
  • VC Monaka byla téměř vždy závodem o jedné zastávce v boxech. Uvidíme, zda nasazení hyperměkké směsi tento trend změní.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je nejnižší z celého roku. Pro pneumatiky je to lehká trať.
  • Kvalifikace je klíčem k úspěchu, jelikož se jedná o jeden z okruhů, kde je předjíždění nejsložitější. Ale také je zde vysoká šance na vyjetí safety caru, což může ovlivnit závod.
  • V tomto období může být počasí různé a déšť při Velké ceně Monaka je jednou z největších výzev ve Formuli 1.

Výběr jezdců

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (10) Další článek: Druhý Schumacher či Senna? Leclerc zůstává nohama na zemi
13:12 | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
13:12 | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
11:34 | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.
11. ledna | Pierre Gasly se zúčastní Závodu šampionů. Jede se v Mexiku za týden.