Zároveň se vrátil do průběžného vedení šampionátu.
Formule 2 tento víkend zavítala do Monaka k nejprestižnějšímu závodnímu víkendu sezóny. Poprvé si trať v uličkám Monte Carla vyzkoušel i Roman Staněk, na něho ovšem v obou závodech zbyla až poslední startovní řada.
Do sobotního sprintu odstartoval z pole position Hadjar, v čele startovního roštu ho doplnil Iwasa. Druhá řada patřila Daruvalovi a Crawfordovi. Za ně se zařadil Verschoor a Maloney.
Po startu se na prvních příčkách nic nezměnilo a Hadjar si udržel vedení. Ovšem v hloubi pole, při bitvě mezi Cordeelem a Mainim, dostal pilot Camposu náraz zezadu od Novalaka a za nimi tak v úzkých uličkách uvízlo několik vozů. Na trať okamžitě musel vyjet safety car. Novalak, Leclerc a Hauger ihned zamířili s poškozenými vozy ke svým mechanikům a Nissany s Boschungem museli po vzájemné kolizi ze závodu odstoupit.
V šestém kole se mohlo začít znovu závodit. Ovšem to znamenalo pro vedoucího pilota stáje Hitech pohromu. Hadjar při restartu kvůli technickým problémům zpomalil, Iwasa ho v první zatáčce bez problémů předjel a ujal se vedení.
Hadjar musel ze závodu nakonec úplně odstoupit. Na vedoucího Iwasu začal ihned za pomoci DRS dotírat Daruvala, ale jelikož v úzkým monackých uličkách moc místa k předjetí není, bylo to spíš o čekání na to, kdo udělá chybu.
Třetí jezdil Crawford, takže když se Hitechu rozpadla naděje na monacké vítězství, pořád měli šanci bojovat alespoň o pódium. Zatím se však k mladému Američanovi blížil velmi zkušený Verschoor. Ovšem i v tomto případě šlo spíše o vyčkávání.
Ve 22. kole se po souboji s Correou ocitl ve zdi Cordeel a do závodu byl znovu nasazen safety car.
Restart o dvě kola později probíhal poklidně a na pořadí se tentokrát nic nezměnilo. Iwasa si na Daruvalu bezpečně budoval náskok a ve 27. kole už vedl o pět sekund. Za nimi sice Verschoor stále dýchal na krk Crawfordovi, ale k žádnému předjížděcímu manévru se nedostal.
Po projetí cílem měl tedy Iwasa opravdu důvod k radosti, nejen že získal slavné monacké vítězství, ale také ho toto již třetí letošní vítězství vrátilo do vedení v šampionátu. Na stupních vítězů ho doplnil Daruvala s Crawfordem.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Ztráta |
Kol |
1 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
|
30 |
2 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
6,6 |
30 |
3 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
8,3 |
30 |
4 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
8,8 |
30 |
5 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
10,9 |
30 |
6 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
14,6 |
30 |
7 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
15,3 |
30 |
8 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
17,3 |
30 |
9 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
18,4 |
30 |
10 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
18,8 |
30 |
11 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
19,3 |
30 |
12 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
20,5 |
30 |
13 |
Roman Staněk |
Trident |
21,3 |
30 |
14 |
Kush Maini |
Campos Racing |
22,3 |
30 |
15 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
22,9 |
30 |
16 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
25,0 |
30 |
17 |
Clément Novalak |
Trident |
38,4 |
30 |
- |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
|
23 |
- |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
|
21 |
- |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
|
5 |
- |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
|
0 |
- |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
|
0 |