Vloni se formule 1 po velmi dlouhé přestávce vrátila do Mexika a zájem ze strany fanoušků byl obrovský. Ve druhém roce obvykle nadšení opadne. V Mexiku ale počítají s opakem.
„V minulém roce jsme měli na tribunách více méně asi 110 tisíc lidí,“ řekl marketingový ředitel závodu Rodrigo Sánchez pro Motorsport.com.
„Nyní jsme zvýšili kapacity o téměř 10 procent. Kdybychom byli ve stejné pozici jako vloni, měli bychom nyní vyprodáno. Teď ale budeme mít téměř 120 tisíc lidí.“
Podle Sáncheze je vyprodáno 95 % lístků. Některé tribuny doznaly úprav, takže se navýšila také kapacita.
Mexiko ale nechce oslnit jen návštěvností. Podle Sáncheze je závod celonárodní událostí, na které spolupracují soukromé firmy, místní vláda i federální vláda. Cílem je také propagace Mexika z hlediska turistického ruchu.
„Je důležité všem ukázat, že jsme schopni uspořádat tento typ akce. Když spolupracujeme společně, dokážeme neuvěřitelné věci.“
Už vloni přišli pořadatelé se zajímavými nápady. Prodávaly se třeba balíčky, kdy fanoušek získal současně vstupenku s letenkou.
Ciuad de México nabízí výbornou infrastrukturu, kterou lze také využít. Závod tak má být velkou fiestou.
„Spolupracujeme s více než 80 restauracemi z Mexico City, které připravily menu inspirované formuli 1.“
Foto: Getty Images / Clive Mason