V Melbourne mají hotovo. Slibují rychlost 330 km/h a více předjíždění

Formule 1 by se měla letos vrátit do Austrálie. Pojede se tam v dubnu v pořadí třetí závod sezóny. Jezdce čeká výrazně pozměněný okruh.

V roce 2020 byla Velká cena Austrálie kvůli koronaviru zrušena doslova na poslední chvíli. Ze stejného důvodu se v Albert Parku nejelo ani o rok později. 

Letos se F1 na okruh vrátí a bude to hodně odlišná trať od té, na které se jelo v roce 2019.

Některé zatáčky byly rozšířeny, některé části okruhu pozměněny. Výsledek? Větší šance na předjíždění a o pět sekund rychlejší čas na kolo. 

Samozřejmě platí, že jakékoliv simulace, časy a rychlosti je potřeba brát s rezervou. Letos máme zcela nové vozy a nikdo přesně neví, o kolik budou na kolo pomalejší. Albert Park ale změnu potřeboval. Tradičně zde bylo velmi málo předjížděcích manévrů.

První zatáčka (úvodní obrázek): byla rozšířena o 2,5 metru. Jezdci budou mít nyní k dispozici několik závodních stop, což jim poskytne více příležitostí k předjetí na startu závodu i v jeho průběhu. Rychlost zde má být větší o 17 km/h, takže v kvalifikaci by jezdec mohl dosáhnout rychlosti alespoň 183 km/h.

Třetí zatáčka: úprava zatáčky nepřinese jen změnu v samotném místě, ale ovlivní i rychlost a nájezd do další zatáčky. Třetí zatáčka bude rozšířena o 4 metru. Rychlost vzroste ze 102 na 110 km/h.

Šestá zatáčka: byla rozšířena o 7,5 metru! Rychlost zde se zvýší ze 149 km/h na 219 km/h a pořádně nakopne jezdce při nájezdu do sekce, která prošla největší změnou.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Australian Grand Prix Corporation (AGPC)

Zatáčky devět a deset: tato část Albert Parku byla zcela přestavěna. Vznikne tím největší „rovinka“ na okruhu o délce 1,3 km a rychlosti více než 330 km/h. Podle promotéra by zde mohla být přidána další DRS zóna – Albert Park by pak měl rekordní čtyři. Záleží ale na FIA.

Klepněte pro větší obrázekFoto: Australian Grand Prix Corporation (AGPC)

Jedenáctá zatáčka: dalším podstatným zlepšením je napřímení a rozšíření nájezdu do zatáčky 11 (dříve zatáčka 13), která se zvětšila z 12 na 15 metrů. Aby se maximalizovaly příležitosti k předjíždění, je vrchol zatáčky těsnější. Jezdci budou muset výrazně brzdit, aby zatáčku projeli. Vzhledem k tomu, že se zatáčka nachází za výše zmíněnou rovinkou, má to otevřít příležitost pro předjetí. 

Třináctá zatáčka (dříve patnáctá): byla rozšířena o 3,5 metru.

Boxová ulička: v rámci úprav došlo k rozšíření boxové uličky o 2 metry. FIA by tak mohla zvýšit maximální rychlost v boxech z 60 na klasických 80 km/h. Celkový čas zastávky v boxech se tak sníží.

Další článek: Verstappena titul změní, myslí si Andretti

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
9:45 | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00