V Melbourne bude možné aktivovat zadní křídlo už před poslední zatáčkou

V Melbourne bude možné aktivovat zadní křídlo už před poslední zatáčkou

FIA rozhodla, že pro okruh v Albert Parku prodlouží vzdálenost, na které si budou jezdci během závodu moci pomáhat zadním křídlem, aby předjeli soupeře.

Původně Mezinárodní automobilová federace chtěla nechat jezdce používat nastavitelné zadní křídlo během GP Austrálie na téměř celé cílové rovince (více zde), ale jelikož dospěla k závěru, že by tím nedosáhla požadovaného efektu, což je usnadnění předjížděcího manévru, vzdálenost prodloužila. Nakonec budou moci jezdci sklopit zadní křídlo už v nájezdu do poslední zatáčky před cílovou rovinkou.

Nastavitelné zadní křídlo umožňuje snížit odpor vzduchu a navýšit maximální rychlost vozu. V trénincích a kvalifikacích ho jezdci smějí použít kdykoliv, v závodech pak jen na vybrané rovince a pouze v případě, že na soupeře ztrácí méně než sekundu.

Ztrátu na soupeře bude FIA měřit v Melbourne před 14. zatáčkou a aktivovat křídlo budou jezdci smět už před 16. zatáčkou. Federace to znázornila v tomto dokumentu.

Úsek určený pro použití zadního křídla v GP Austrálie
Modrá čára vyznačuje místo, kde bude FIA měřit rozdíl mezi dvěma vozy, aby určila, jestli ten druhý v pořadí bude smět využít na žlutě vyznačeném úseku zadní nastavitelné křídlo.

Doporučujeme

Články odjinud