V Maranellu krčí rameny. Neví, proč jim to v neděli v Austinu nejelo

V sobotu ztratil Sebastian Vettel na Bottasovo pole position 0,012 sekundy. V neděli to ale jezdcům Ferrari nejelo. V Maranellu zatím důvody neznají.

„Ještě ne,“ reagoval šéf týmu Mattia Binotto na dotaz webu Motorsport.com, zda v Maranellu vědí, co způsobilo propad formy ze soboty na neděli. „Je to jednoduché, zatím nevíme.“

„Zvláště pro první stint nemám žádné vysvětlení,“ řekl Leclerc. „Něco bylo opravdu špatně a my musíme analyzovat a pochopit, co se stalo.“ 

„Ve druhém a třetím stintu to nebylo tak špatné jako v prvním. Stále jsme byli pomalejší než ti vpředu, ale ne tolik jako v prvním stintu. Myslím, že musíme analyzovat, co se v prvním stintu stalo.“

Je to vtip, reaguje Leclerc na Verstappenova slova o motoru Ferrari

Je to vtip, reaguje Leclerc na Verstappenova slova o motoru Ferrari

„V některých zatáčkách jsme měli spoustu problémů s předkem. V průběhu prvního stintu to bylo velmi nekonzistentní. Abych byl upřímný, nemám odpovědi, abych vám řekl, co se stalo. Vypadlo to, jako kdybychom měli opravdu špatnou přilnavost.“

Pro Vettela skončil závod po osmi kolech, kdy se mu zlomilo zavěšení. V prvních kolech se ale Vettel velmi trápil a propadal se pořadím. Není jasné, zda už v té době byl se zavěšením nějaký problém.

„Není jasné, zda bylo zavěšení zlomené už od startu. Mohlo to tak být. Vettel měl od začátku pocit, že je s vozem něco špatného. Můžeme se domnívat, že zavěšení bylo zlomené. Ale z dat to není jasné.“

„Myslím, že bylo jasné, že něco nefunguje,“ řekl Vettel. „Nebyli jsme jen trošku pozadu, ale byli jsme výrazně pomalejší. Doufám, že se nejedná o problém pro poslední dva závody. Naše myšlenky jsou jasné. Chceme vyhrát.“ 

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Räikkönen měl v Austinu skvělý start. Pozice ale nedokázal udržet

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10