V Malajsii je pro Williams největším strašákem horko

V chladnějším Melbourne oproti Bahrajnu tým Franka Williamse viditelně ožil. Více než problémy s rychlostí britskou stáj podle Rubense Barrichella trápí vypořádávání se s vysokými teplotami.

V Melbourne to vypadalo, že se vám z vozu podařilo dostat více než v Bahrajnu. Dá se ze správného nastavení získat ještě více?

Rubens Barrichello: "Nemyslím si, že to bylo v nastavení. V Bahrajnu to bylo obtížnější kvůli vedru, na které jsme nebyli dostatečně připraveni. Auto se přehřívalo a nedostali jsme z něho maximum. V Melbourne to pro nás bylo o dost jednodušší. Mohli jsme se plně soustředit na práci na autě. Otázkou zůstává, zda jsme splnili náš domácí úkol dobře a výkonnost udržíme i v Malajsii."

Můžete dohonit Mercedes?

RB: "Na odhady je příliš brzy. S jistotou vím jen to, že Red Bull je před Ferrari. To je vše. Na závěry si musíme počkat. V tisku se na začátku testování objevovalo, že Sauber bude nejlepší. Lidé mají tendenci uspěchávat předpovědi. Musíme se prostě zlepšit a dostat se tam, kam patříme."

Tato trať je pověstná dlouhými rovinkami a náročností na brzdy. Bude to Williamsu sedět?

RB: "Máme dobrou rychlost. Špatné je to s akcelerací a rezervy máme také v ovladatelnosti a dalších oblastech. Pro mě to bude hlavně test, zda Williams zvládne malajské horko. To tu bude nejdůležitější."

Jak závažný je v Malajsii problém s teplotou a vlhkostí?

RB: "Myslím, že dost. Patří k nejnáročnějším závodům. Vzhledem k tomu, že jsem z Brazílie, mám to štěstí, že podobné počasí máme i u nás, takže se cítím dobře."

S týmem jste strávil zimní testování a dva závodní víkendy. Jaký na vás udělal dojem? Je takový, jaký jste si představoval?

RB: "Je to dobrý tým, tým bojovníků, tým lidí, kteří do své práce dávají všechno. Zastává se tu skvělá filozofie. Líbí se mi prakticky vše, co tu lidé dělají. Nejsme ale dostatečně rychlí. Nejlíp se ale s lidmi seznámíte v těžších časech, což pro nás platí. Spolupráce funguje bez problémů, jen musíme zlepšit některé oblasti. Díky mým zkušenostem se mi tým snaží pečlivě naslouchat. Vidím světlo na konci tunelu, je jen otázkou, kdy se k němu dostaneme."

Mezi kvalifikací, kde jezdíte s prázdným autem a závodem, kde máte naopak plnou nádrž, je velký rozdíl. Co z toho sedí Williamsu více?

RB: "Myslím, že zatím nedokážeme říct, kde jsou nejsilnější stránky vozu. V kvalifikaci mě to bavilo, měl jsem lehké auto a skončil jsem osmý, což jsem nepředpokládal. Na druhou stranu, v závodě mě stejná pozice trochu zklamala. Přesto nemůžu posoudit, kde je náš vůz lepší. Taková letos bude formule 1. Na různých tratích budou týmy silnější v kvalifikaci než závodě a naopak."

V Melbourne v tréninku a kvalifikaci provoz způsobil mnoho incidentů. Jde pouze o zvyknutí si na větší počet aut, nebo by se měla vyměnit zrcátka?

RB: "Všichni mají problémy se zrcátky. V blízké době se to snad změní a vrátíme se ke klasickým. Hlavně v Monaku totiž potřebujeme vidět, co se děje, bude to tam peklo."

Je změna zpětných zrcátek záležitostí FOTA nebo GPDA?

RB: "Stará se o to FIA. Pokud vím, všichni souhlasí, že by se viditelnost měla zlepšit, takže se změny můžeme dočkat už v příštím závodě."

Myslíte si, že se výkonnost týmů po návratu do Evropy změní, nebo se stávající pořadí zachová?

RB: "Loni byl Red Bull lepší v řešení svých problémů. Brawn začínal bez potíží, ale vývoj vozu byl hodně omezený, nedalo se s ním moc dělat. Nemyslím si, že existuje nějaký vzorec, podle kterého by se dalo odhadnout, co kdo kde udělá. Záleží pouze na vývoji týmů v průběhu sezony."

Chystá Williams pro evropskou část šampionátu vylepšení, která by ho posunula k první čtveřici?

RB: "Na papíře máme naplánovaných hodně věcí, proběhne testování v aerodynamickém tunelu a tak dále. Už trochu rozumíme problémům, které nás trápí. Pokud se je podaří odstranit, pak bezpochyb v Evropě uvidíte silnější Williams."

Jsme v éře, kdy si vynalézavost žádá nejvíce peněz?

RB: "Pořád podceňujeme inteligenci inženýrů. Vždy dokáží nad penězi vyzrát. Když má tým víc peněz, znamená to, že na autě vyzkouší kvantum věcí, o kterých nemá moc informací. Pak se stane, že funguje třeba jen jedna z deseti. O tom, že někdo postaví lepší vůz, naštěstí pořád rozhoduje mozek, nikoliv peníze."

 

Diskuze (14) Další článek: Od GP Číny musí mít všechny vozy zpětná zrcátka umístěná na kokpitu
13:34 | Ferrari bude mít v Suzuce 10 sad superměkkých pneumatik. odkaz
24. září | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10