V Malajsii byl Räikkönen zpět ve vrcholové formě, říká jeho inženýr

Závodní inženýr Kimiho Räikkönena Mark Slade se domnívá, že trvalo jen jeden závodní víkend, než se jeho jezdec dostal do tempa, které měl před svým odchodem do rallye.
V Malajsii byl Räikkönen zpět ve vrcholové formě, říká jeho inženýr

Slade byl Räikkönenův závodní inženýr pět let u McLarenu, takže finského pilota dobře zná. Kromě něj pracoval také například s Häkkinenem, Alonsem či Schumacherem. "S Kimim jsem měl asi nejbližší vztah," uvedl pro Autosport. "I když si myslím, že jsem dobře vycházel se všemi."

Slade má proto s čím srovnávat. Že to Räikkönen myslí se svým návratem do formule 1 vážně, poznal hned. "Někteří lidé si nebyli jistí, jestli se vrací ze správných důvodů," připomněl. "Ale já jsem věřil, že když mi volá a ptá se, jestli se chci přidat, že mě nezklame a že to myslí vážně. Nikdy mi to nedělalo starost a nemyslím si, že by se změnil."

"Podle mě je to ten stejný mladý kluk, ze kterého se stala superstar, když přišel na scénu. V jeho jezdění byla okamžitě vidět vyspělost a měl přístup k technické stránce vozu, který předčí mnoho jeho vrstevníků."

První otázkou tedy bylo, zda je Fin připraven po fyzické stránce. "Podle toho, co vidím, se zdá se být fit jako předtím a je ve vrcholové formě," konstatoval Slade.

V předsezónních testech pak Räikkönen přesvědčil Lotus, že ani rychlost neztratil. Dokázal být nejen rychlý, ale také konzistentní v dlouhých jízdách. Poslední otázkou bylo, jestli se dokáže vrátit do tempa, které jezdec musí udržet během celého závodního víkendu.

"Tenhle závod (v Malajsii) se zdá, že je opravdu zpět v té formě, ve kterého si ho pamatuji. V Melbourne stále trochu hledal půdu nohama a byly tam některé věci v nastavení, u kterých jsem si říkal, no, až se dostaneš do tempa, takhle to chtít nebudeš, ale teď to takhle necháme," vysvětloval Slade. "Ale tento víkend už byly jeho komentáře o tom, jaké chce auto, takové, jaké jsem je očekával. To znamená, že už je v tom úplně zpět."

Slade proto věří, že pokud bude mít Lotus dost rychlé auto, může Räikkönen bojovat o svůj druhý titul mistra světa. A které kvality ho podle jeho závodního inženýra řadí mezi přední jezdce?

"Má velmi jemný jezdecký styl. To znamená, že často může řídit o něco ostřejší auto než ostatní jezdci, kteří jsou při řízení agresivnější. To je myslím jeho silná stránka," řekl. A další?

"Nevzrušuje se tím, co se děje kolem něj, a má velmi dobrou zpětnou vazbu v tom smyslu, co potřebuje zlepšit. Je velmi nezávislý a nechce, aby pro něj dělali věci ostatní lidé. Svoji helmu si chce nasazovat sám, sám si napojuje vysílačku... Nechce, aby se kolem něj hemžili lidé."

"Díky tomu se může soustředit a mít odhodlání, což je pro tuto práci velmi dobré. Například se stalo, že minutu před jeho kvalifikační jízdou bylo jeho auto pořád ve vzduchu a on tam jen seděl a předpokládal, že se vše vyřeší. Jiní jezdci by z toho byli nervózní, ale Kimimu musíte skoro poklepat na helmu, abyste ho probrali, a pak vyrazí."

K tomu se nabízí konstatování, že přezdívka Iceman Räikkönenovi přesně sedí. "Většinou," komentoval Slade. "Ale když chce, aby bylo něco jasné, tak to řekne dost razantně a může to znít trochu znepokojeně. Ale on znepokojený není, jen si chce být jistý, že nikdo nepochybuje o tom, co chce. Umím si přestavit, že to někteří lidé pochopí špatně."

A cítí Fin při svém návratu potřebu něco dokazovat? "Jo, vždy byl tak trochu rebel bez příčiny. Určitě," přikývl Slade. "Patří to k jeho nezávislosti a občas pro něj dokonce může být dobré, když má na co nadávat. Kdyby to bylo všechno moc snadné, možná by mu to přišlo nudné!"

Další článek: Nemáme být proč zklamaní, ozývá se ze Sauberu

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
28. listopadu | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10